Intabulare

Creat de cadian, Aug 04, 2012, 05:35 PM

« precedentul - următorul »

cadian

Mai este nevoie de schita cadastrala la intabulare? Am auzit ca dupa modificarea legii cadastrului nu mai este nevoie. Deci nu mai este nevoie nici de topograf.

cristea

Stie cineva cum pot actualiza datele unei parcele de teren care a fost acum 10ani pasune.Acum este padure in toata regula ptr ca cei de la ocolul silvic au plantat padure de brad.In baza unei adeverinte sau ce fel de act mi-ar trebui.

Parcela este a bunicului meu. El a facut doar asa o intelegere verbala cu cei de la ocol

Atopor

Va trebui sa faci documentatie pentru schimbarea destinatiei terenului, sau sa defrisezi parcela!

sandru gabriel

Buna seara, sunt student de geodezie si sunt abia la inceput si as vrea sa ma lamuriti cu o intrebare:In cazul unei masei succesorale privind partajul terenurilor intre frati, expertul topo care vine si masoara, cum imparte?dupa valoarea terenului sau dupa suprafata?multumesc anticipat

sandru gabriel

Vreau sa mentionez ca e un caz de familie!

dora3mira

pentru Sandru Gabriel

Lotizarea solicitata de instanta prin lista de obiective trimisa expertului - cu siguranta va tine cont de configuratia terenului .
Astfel , daca expertul va considera ca terenul este comod partajabil - se vor alcatui loturile.
Loturile vor trebui sa respecte cotele precizate in Incheierea de sedinta - care cote - rezulta din modul de transmitere a dr de propr - fratii avand cote egale.
Cand spun lotul 1 apartine lui Alexandru - in acel lot 1 va intra atat partea sa din terenul intravilan cat si suprafetele ce i-au fost alocate in extravilan.
Putina lume stie ca daca fratii doresc sa isi imparta bunurile imobile mostenite si au deja un Certificat de mostenitor care precizeaza cotele ce le revin conform legii , pot incheia un acord de mediere care arata cum anume vor sa imparta acele bunuri iar instanta va emite o Sentinta civila care va prevedea exact ceea ce este trecut in acordul de mediere - fara a mai stabili si sulte - ca in cazul iesirilor din indiviziune efectuate de instanta.
Daca doresti lamuriri suplimentare - nu ezita sa postezi intrebarile.

sandru gabriel

Multumesc frumos!am mai discutat cu cineva despre subiectul asta si cam acelasi raspuns am primit, cred ca am inteles despre ce e vorba mai ales ca sunt abia la inceput!
O seara buna sa aveti! :)

Anton Pann

"Putina lume stie ca daca fratii doresc sa isi imparta bunurile imobile mostenite si au deja un Certificat de mostenitor care precizeaza cotele ce le revin conform legii , pot incheia un acord de mediere care arata cum anume vor sa imparta acele bunuri iar instanta va emite o Sentinta civila care va prevedea exact ceea ce este trecut in acordul de mediere - fara a mai stabili si sulte - ca in cazul iesirilor din indiviziune efectuate de instanta."

Daca exista intelegere intre frati, se poate face direct la notar act de partaj si iesire din indiviziune , (chiar fara acord de mediere!) , care se va inscrie in CF , (daca imobilele sunt intabulate !) , fara a se mai ajunge in instanta . Practic vor declara in fata notarului ce parcela revine fiecaruia si se va semna actul.Daca una din parcele va trbui impartita, se va face documentatia de dezmembrare , si apoi tot la notar se va face actul.
Daca studentul la geodezie poate media calea amiabila, in familie  este de preferat aceasta ,   :wink2: , nu mai este nevoie de avocati si taxe de timbru si merge mult mai repede .

Din cate stiu, recent s-a dat o lege , dar nu o pot preciza, in care se stipuleaza ca la deschiderea unui proces va trebui sa se faca dovada ca "medierea" a esuat . Alti bani alta distractie !

Modificat de Anton Pann (26-10-2012 19:16:08)

sandru gabriel

Tocmai asta e problema!nu e intelegere intre frati, si terenurile nu sunt intabulate!:|

Anton Pann

Atunci terbuie sa te gandesti asa :fiecare lot va cuprinde pe cat posibil,  " bunuri de aceeasi natura si valoare " . Este posibil sa aveti nevoie si de evaluarea imobilelor .Si conform uzantelor  :wink2: se vor face si contraexpertize, pentru de obicei evaluarile nu convin cel putin unuia din frati.  :x deci alti bani, alta distractie . Si apoi, recurs si apel.

sandru gabriel

Exact la concluzia asta am ajuns si eu!vedem!poate vor ajunge la o intelegere!:|

sandru gabriel

sandru gabriel

Revin din nou cu intrebari si as dori lamuriri! Lucrurile deja incep sa se complice, neintelegereaintre frati e tot mai mare!In cazul in care nu se ajunge la intelegere, la ce costuri ne putem astepta, si partajul terenurilor cum se va face?si cat va dura toata aceasta distractie?avocatul pe care l-am angajat, zice ca o sa-mi revina 50% din cheltuielilor care se vor face, adica mamei, ca ea a deschis procesul, fiind una dintre frati!
Multumesc!O seara buna!

dora3mira

Gabi dragule - in justitie e jale ca si cheltuieli si termene.
Daca aveti dezbaterea facuta - pe cote parti - sau chiar daca nu este - vb cu avocatul ca vreti la mediator.
Faceti o expertiza extrajudiciara - plata jumate-jumate - inteleg ca sunt 2 frati.
Apoi la mediator un acord de mediere (un soi de  partaj voluntar - asa cum vor fratii sa isi imparta bunurile toate ) ce poate fi transformat foarte repede in instanta in Hotarare de expedient , facand numai succesiunea prin instanta ( stabilirea cotelor parti).
Daca vor sa nu isi manance ficatii prin instante si ulterior sa nu-si mai vorbeasca in veci - e singura cale de bun simt si cu muuult mai ieftina - unde mai pui ca nu ii aude nimeni cat dureaza discutiile si cad pe un numitor comun.
Bafta !
Exact ca la instanta - partile pot sa fie secondate si reprezentate legal- prin imputernicire - de avocati !

Anton Pann

Cred ca Dora a punctat. Daca aveti "noroc " de avocati "buni", fiecare va vor asigura ca meritati mai mult, deci in nici un caz nu e buna evaluarea expertului , nu e bun partajul facut, spera sa obtina mai mult, va asigura ca totul este OK, si.... da-i bataie.  Pai calculeaza singur : avocat , expert evaluator, apoi topo, apoi cel putin o contraexpertiza cu 3 experti, proces lung -in nici un caz sub 5000 lei .Asta e limita de jos,pentru inceput ,  cea de sus .... ne spui tu  peste 2 ani. Si acum un pariu : nu vei reusi sa rezolvi amiabil ! .

Modificat de Anton Pann (30-10-2012 22:34:40)