Drumuire sprijinita la capete orientate

Creat de Iepan, Iun 22, 2012, 12:53 PM

« precedentul - următorul »

Iepan

Buna ziua sunt nou pe acest forum si ma intrebam daca ma puteti ajuta cu o dilema...daca puteti sa imi explicati care esti diferenta dintre o drumuire sprijinita la capete orientate si o drumuire planimetrica sprijinita pe puncte de coordonate cunoscute cu orientari ? Mi se pare ca rezolvarea este aceeasi daca ati putea sa ma ajutati v-as fi foarte recunoscator.Sunt un incepator in ale topografiei :D

Marian

Esti sigur ca denumirea celor doua tipuri de drumuiri este corecta? In principiu, exista "drumuire sprijinita la capete", adica la cele doua capete ale sale. Nu exista termenul de "capete orientate", iar atunci cind e sprijinita la capete, se subintelege ca cele 2 perechi de "puncte de sprijin" de la capetele drumuirii au coordonate cunoscute. Oricum, toate drumuirile au orientari. Si tot aici, poti diferentia drumuirile in "drumuire planimetrica", asa cum ai denumit-o (adica vei calcula numai X si Y ale punctelor) si o alta in care vei calcula si Z-ul punctelor. Bineinteles ca fiecare necesita masuratori specifice. Sau mai bine citeste cu atentie cartile de specialitate. Asa cum zicea John Doe intr-un post anterior: INVATA""

Iepan

Poi denumirea cred ca este corecta adica asa a spus profesoara dar mersi ca mai lamurit:d

Anton Pann

S-ar putea spune "capete orientate" daca din cele doua puncte cunoscute de la capete, ai avea orientari determinate giroscopic sau astronomic pe puncte (repere) la care nu te intereseaza coordonate . Cred ca se poate accepta ca este o definitie totusi corecta  a drumuirii sprijinite la capete .

John Doe

In principiu, drumuirea poate fi spriinita la capete asa:
1. Pe puncte de coordonate cunoscute - atunci te compensezi numai pe coordonatele punctelor de capat, ceea ce presupune ca dai statie si viza inapoi si de pe ele;