Drumuire sprijinita la capete orientate

Creat de Iepan, Iun 22, 2012, 12:53 PM

« precedentul - următorul »

Iepan

Buna ziua sunt nou pe acest forum si ma intrebam daca ma puteti ajuta cu o dilema...daca puteti sa imi explicati care esti diferenta dintre o drumuire sprijinita la capete orientate si o drumuire planimetrica sprijinita pe puncte de coordonate cunoscute cu orientari ? Mi se pare ca rezolvarea este aceeasi daca ati putea sa ma ajutati v-as fi foarte recunoscator.Sunt un incepator in ale topografiei :D

Marian

Esti sigur ca denumirea celor doua tipuri de drumuiri este corecta? In principiu, exista "drumuire sprijinita la capete", adica la cele doua capete ale sale. Nu exista termenul de "capete orientate", iar atunci cind e sprijinita la capete, se subintelege ca cele 2 perechi de "puncte de sprijin" de la capetele drumuirii au coordonate cunoscute. Oricum, toate drumuirile au orientari. Si tot aici, poti diferentia drumuirile in "drumuire planimetrica", asa cum ai denumit-o (adica vei calcula numai X si Y ale punctelor) si o alta in care vei calcula si Z-ul punctelor. Bineinteles ca fiecare necesita masuratori specifice. Sau mai bine citeste cu atentie cartile de specialitate. Asa cum zicea John Doe intr-un post anterior: INVATA""

Iepan

Poi denumirea cred ca este corecta adica asa a spus profesoara dar mersi ca mai lamurit:d

Anton Pann

S-ar putea spune "capete orientate" daca din cele doua puncte cunoscute de la capete, ai avea orientari determinate giroscopic sau astronomic pe puncte (repere) la care nu te intereseaza coordonate . Cred ca se poate accepta ca este o definitie totusi corecta  a drumuirii sprijinite la capete .

John Doe

In principiu, drumuirea poate fi spriinita la capete asa:
1. Pe puncte de coordonate cunoscute - atunci te compensezi numai pe coordonatele punctelor de capat, ceea ce presupune ca dai statie si viza inapoi si de pe ele;
2. Pe puncte de coordonate cunoscute si orientari - asta presupune ca faci ca si inainte, dar din punctele de capat mai vezi inca cate un punct de coordonate cunoscute (deci orientare cunoscuta) dar astea nu sunt stationabile (turle de biserica, de exemplu) si atunci pui si conditia ca orientarea masurata de tine a ultimului segment de poligonatie sa corespunda cu cea cunoscuta dinainte, dedusa din coordonate.

S-ar putea determina si prin alte metode orientarea segmentelor de capat ale poligonatiei, si te inchizi si pe coordonate si pe orientari, dar nu stiu sigur cu ce precizie poti determina orientarea asta.

Anton Pann

Procedeul astronomic si cel giroscopic sunt cele mai precise . Cu busola giroscopica militara ruseasca, functionala in 1980, aveai precizia de 1minut jumate sexa, iar astonomic - cu theo020 cred ca era 1 minut cente. Cele de acum sigur au precizie super buna.

george75m

Probabil ai vrut sa spui drumuire orientata si sprijinita la capete pe puncte de coordonate cunoscute si orientari.
Drumuirea orientata este aceea in care introduci orientarea calculata din coordonatele punctelor de sprijin la cercul orizontal. Apoi dai statia inainte, notezi valoarea unghiului orizontal. te muti in statia noua si te orientezi pe statia in urma introducand la cercul orizontal acea valoare citita anterior +/- 200 grd. Procedezi la fel pana la capatul drumuirii, avand astfel posibilitatea sa calculezi pe teren eroarea de neinchidere pe orientari.
Drumuirile orientate se folosesc, de exemplu, in topografia miniera, sau in trasari in locuri fara vizibilitate (paduri etc.)

Modificat de george75m (27-06-2012 00:09:20)

octavian76

Calculez drumuiri 3D (gratis) pentru cine doreste cu maxim 200 statii si 500 puncte radiate din fiecare statie.
Le fac cu reducere in Stereo70 sau pe sistem local. Le pot face (deoarece am dezvoltat programe in Excel) pentru 3D cu 2 baze-doua puncte de plecare si doua de inchidere, 3D cu 1 baza-doua puncte de plecare si unul de inchidere sau 3D fara baze-neorientat la plecare si neinchis pe orientare. Evident ca precizia scade de la cel cu 2 baze pana la cel fara baze!!!
Le pot face din vize-unghiuri si distante, din orientari si distante sau direct din coordonatele masurate. E-mail

bad wolf

Sper sa gasesc cararea corecta !

octavian76

1.Din pacate pentru tine, aroganta isi spune cuvantul. Daca te uitai la data postarii macar, vedeai ca este din 02.08.2006 iar acum suntem in 13.08.2013.... Deci sigur nu mie imi scrisese acel "george75m".
2.Nu sunt asa de bun la teorie ca sunt un simplu technician cu 11 ani vechime in drumuri. Daca asta iti va spune ceva, vei intelege cam de cate drumuiri am avut eu parte fata de metrii tai din subteran ;)
3.Pentru cultura matale (generala), sa stii ca programele mele respecta regulile teoriei.
4.Alta data citeste mai bine pana sa dai cu mucii in fasole. Te-am pupat MAESTRE!!!

kkndkk

zamfy

octavian76, cred ca ai inteles gresit, pentru ca badwolf i se adresa lui george75m. In al doilea rand, postarea nu este din 02.08.2006, ci din 27.06.2012. Mai bine ai citi cu atentie postarile, inainte sa te iei de useri degeaba. Cred ca punctul 4 pe care l-ai scris s-ar aplica mai bine la tine  :rotfl: . Si parca putin si punctul 1 :D.

Modificat de zamfy (13-08-2013 17:08:21)

John Doe

S-au mai împartit niste lectii in stanga si-n dreapta pe forum, pe tema compensarii retelelor - acum incepem si cu poligonatiile. Prea multi profesori printre noi, daca e necesar o sa-i mai rarim. Sau pur si simplu a fost marti treispe ?

george75m

Referitor la metoda drumuirii orientate: am descris-o deoarece era preferata profului meu :) ; intr-adevar, am terminat de putin timp scoala, sunt reprofilat din alt domeniu, insa am studiat materiile de specialitate cu mare placere.

octavian76

Pentru KKNDKK - poti crede si asta insa mi-a ajuns mesajul pe mail-ul meu....deci personal a punctat. si pentru inca o confirmare, mi-a trimis acum si un mesaj privat, fapt ce dovedeste ca a incurcat itele sau cel putin persoanele. si ceea ce am scris eu nu este niciun fel de reclama ci doar un eventual ajutor pentru cine ar dori. oricum, iata noul mesaj:

"Prietene, nu e vorba de aroganta, dar modul cum ai dat tu definitia asa cum se gaseste in unele carti ma-au facut sa vad la tine AROGANTA incepatorului. La mine nu poate fi vorba de aroganta, dupa 30 ani de experienta si cu autorizari maxime in domeniile noastea de activitate. Insa niciodata n-am icercat sa dau o definitie din carte, pentru ca in alta carte definitia este alta, in functie de facultaea unde a fost definita, de profesori si ... de trecerea timpului. Asa ca ar fi bine sa fii mai modest ca, dupa fotografie ai viata inainte si nu cu aroganta vei razbi , ci cu mai multa modestie, daca vei citi postarile mele vei vedea ca nu ma caracterizeaza aroganta !
Mult succes !"

Pentru ZAMFY - poate a vrut cuiva sa se adreseze insa cu siguranta a gresit. si da, am gresit si eu data; accept punctual 4 si....de ce nu si ceva din 1 ;)