SEATTLE TUNNEL

Creat de doru2, Oct 04, 2011, 06:13 AM

« precedentul - următorul »

doru2

s-ar putea sa am sansa/nesansa, norocul sau ghinionul sa lucrez la cel mai mare (ca diametru) tunel din lume. vom efectua lucrarile de monitorizare, daca se semneaza contractul.
 
 mai jos cateva simulari. daca dipsare orasul seattle sa stiti si voi de la ce i s-a tras :)

 http://www.komonews.com/news/local/127744468.html" target="_blank">http://www.komonews.com/news/local/127744468.html

Modificat de doru2 (04-10-2011 03:19:51)

John Doe

Daca stia Bin Laden treaba asta...

dora3mira

Dupa ce ai pus vestea, dis de dimineata s-a cutremurat de vreo 5 pe Richter Romania ....
Ce ne faci tu mai Doru ....

kod

ce mi-as dori si eu, sa prind o astfel de lucrare ;)

Mit

Da, de departe, o astfel de lucrare te face sa te simti inginer si sa uiti de OCPI.

doru2

pai ce sa fac, mira? lucrez si can nu lucrez fac babysitting:)
 cu lucrarea, trebuie vazut prima data cum iese si dupa aia mai vedem cat de ingineri vor fi, ca au mai dat chix aici cu un tunel, au iesit trei in loc de unul, ca in banc :)
 si acolo am facut monitorizari.

Modificat de doru2 (05-10-2011 03:33:31)

djxhouse

Felicitari doru.
Tot respectul.
Felicitari. Si chiar imi place, mi-ar placea sa il vad in realitate.
Sentimental ma leg oarecum de Seattle, ca am trecut de multe ori si cunosc zona. :) :hi:

John Doe

Câte o treaba din asta, daca iese te face sa-ti dai seama ce frumoasa e totusi meseria asta. Daca nu iese... seppuku... dar ai grija doru, sa-i supraveghezi bine sa faca treaba ca lumea.
Noi aici, ne luptam cu hârtiile inventate mereu de altii si atâta ne-am obosit, ca nici nu mai avem putere sa ne imaginam ce ar fi trebuit sa facem de fapt. E bine sa ne mai aduca cineva aminte.

Ce sa mai zic? Mult succes ! ...ai ortofotoplanul cu tunelul?

Modificat de John Doe (05-10-2011 18:18:35)

doru2

inca nu am inceput nici pregatirile, iar treba mai grea ramane pe spatele celor ce vor face trasarea. noi doar monitorizam deplasarile, desi nu se stie  ce alte sarcini vom mai primi pe parcurs
  partea noastra a pepsi-cola, totusi este interesant sa lucrez la un proiect de o asemenea avengura. va tin la curent cu mai multe detalii tehnice dupa ce incepem.

John Doe

Daca supraveghezi si deplasarile terenului din oras, unde o sa pui punctele de supravegheat? In fata la fiecare... ce ma gandesc eu ?

doru2

vor fi 400 de puncte ce vor fi monitorizate. cateva statii robotice  vor face observatii 24/24, restul nivelment. punctele din apropierea zonei in care se lucreaza vor fi monitorizate zilnic, cele din urma la trei zile si cele care ramam in urma la o anumita distanta, o data pe saptamana.
   deocamdata nu stiu nici eu toate detaliile tehnicie, mai este pana incepe lucrarea si inca n-am semnat contractul, deci nu e 100% sigur, doar 90%.
  o sa dau mai multe detalii dupa ce incepem.

Modificat de doru2 (06-10-2011 13:40:00)

lacriman

Din cate inteleg, "monitorizarea" inseamna de fapt urmarirea deplasarilor terenului. Sunt curios cum se face trasarea in subteran si mai ales urmarirea scutului (banuiesc ca se sapa cu scut). La noi (bine, pastrand proportiile) mi s-au parut cam rudimentare metodele. Cand afli ceva despre asta, poate dai un semn. Please.

bad wolf

Sper sa gasesc cararea corecta !

doru2

in mod normal nu ar trebui sa puna probleme deosebite. intrarea in tunel nu se face prin "shaft" deci va fi loc suficient pentru un "baseline" lung si nu vor fi probleme cu transmiterea orientarii in tunel.
   am mai participat la o lucrarea asemenatoare la cluj, dar acolo intrarea s-a facut prin shaft, transmiterea orientarii cu ajutorul corzilor de pian, cotele cu tot felul de metode innedite, citit cu nivela pe ruleta de otel. n-am apucat sa vad finalul pentru ca am plecat din tara dupa cativa metri de sapat. "mesterul manole", meseriasul care a coordonat lucarea de la cluj, un amic, absolvent de geodezie bucuresti, se numeste Opre Claudiu, daca aveti probleme vi-l recomand, e foarte bun la asemenea lucrari.
   tot la un tunel din seattle, pe care nu l-am vazut niociodata, dar pentru care am prelucrat o gramada de date (de aiai au si iesit trei in loc de unul)  a ramas scutul un an de zile blocat in tunel. acolo intrarea a fost tot din shaft iar transimterea orientarilor printr-un sistem de zeci de miniprisme montate pe peretii si prin retrointersectii de pe acele prisme. nu le-am vazut dar cel care a lucrat cu sistemul mi l-a descris(e tot un roman din seattle)
   un alt coleg de munca imi povesteste in fiecare luna despre cea mai mare realizare a vietii lui :). cand era pustan, a deviat scutul de la traseu si a intrat intr-un pilon de beton. firma lor a fost chemata sa faca masuratori in subteran si sa stabileasca unde se afla scutul pentru ca traseul trecea printre doi piloni si nu prin pilon :) pustiul s-a ambitionat si a stat in subteran nu stiu cate saptamani, masurand cu statia clasica, fara a folosi nici o tehnica de subteran sau alta aparatura in afara de statia totala de zi cu zi. a scos la capat tunelul fara nici o tehnica speciala de subteran. omul e mandru nevoie mare si repeta povestea la fiecare bere :)

 deici, se poate daca ai ambitie. nici eu nu am experienta in domeniu, dar voi incerca sa vin cu niste detalii pe parcurs.
 
 mai jos cateva poze cu intrarea in tunel la cluj, in vremurile bune, cand inca imi permiteam sa ma plimb cu mainile in buzunare pe santiere fara sa-mi dea cineva un sut in partea posterioara :)

 orice idei, pareri sau critici, sunt binevenite.


581/436px 54.1KB

Modificat de doru2 (07-10-2011 13:42:36)

doru2