GNSS Solutions nu semnalizeaza ca eroare o borna de control deplasata

Creat de george75m, Iun 15, 2011, 05:49 PM

« precedentul - următorul »

george75m

M-am intalnit cu o situatie tare neplacuta, sa va spun despre ce este vorba:
Am facut determinari statice ale unor puncte noi avand ca referinte doua borne GPS de clasa C pe care am stationat simultan cu 2 receptoare, iar alte 2 receptoare masurau punctele noi. Una dintre borne era mutata in teren cu aprox 12 m fata de vechea pozitie (unde era piramida), coordonatele ETRS89 primite de la OCPI ramanand aceleasi.
La prelucrarea masuratorilor, programul GNSS Solutions nu a semnalat nici o eroare, la o precizie setata de 5 cm, compensand coordonatele punctelor noi in functie de pozitia gresita.
Facand o determinare din cealalta borna a bornei mutate si observand pe ortofotoplan deplasarile parcelelor masurate (10 m), mi-am dat seama de problema.
Intrebarea mea este de ce acest program de prelucrare nu sesizeaza aceste diferente enorme intre lungimea vectorului determinat si distanta obtinuta din coordonate.
Sunt ingrijorat deoarece se pot intampla si alte cazuri cu borne deplasate de care sa nu-mi dau seama si sa introduc masuratori gresite in baza de date.
Mentionez ca am sunat la firma Syscad, de unde am achizitionat sistemul GPS, raspunsul primit fiind ca programul nici nu trebuie sa faca aceasta verificare, deoarece eu am specificat ca sunt puncte de control.
Va rog sa imi recomandati un alt program cu care as putea face prelucrarile.

Alin B.

bun, sa zicem ca programul nu trebuia sa verifice punctele de control, dar cum a facut media celor doua seturi de coordonate obtinute pt un punct nou si de ce nu a sesizat ca diferentele dintre cele doua seturi de coordonate noi obtinute pt acelasi punct nou difera cu mai mult de 5cm ?
  Iti recomand LGO !

Ionica34

George, trimite fisierele si vedem despre ce este vorba. Este imposibil sa nu-ti fi spus programul ca vectorul dintre cele 2 borne este diferit fata de distanta rezultata din punctele de control. In mod normal iti arata chestiile astea.

george75m

Raw data Promark 3
http://www.fileshare.ro/21699069506.4" target="_blank">http://www.fileshare.ro/21699069506.4
Coordonate puncte de control
http://www.fileshare.ro/21699111170.9" target="_blank">http://www.fileshare.ro/21699111170.9

Coordonate puncte de control
TARA            47° 51' 41.76976"N      26° 07' 37.71715"E      539.604  borna OK
0002               47° 47' 52.31906"N      26° 06' 00.88642"E      501.124  bornal cu probleme

Coordonate stereo incorecte obtinute avand drept borne de control ambele puncte
0855  709953.220  589345.447    306.701
0856  709912.808  589310.356    308.641
0853  706575.545  589986.801    320.145
0854  706633.861  590181.190    313.381
0123  708551.817  589102.635    312.868
0120  708675.914  590309.539    302.443
0124  708568.394  589072.151    314.446
0121  708713.585  590315.234    302.888

Coordonate stereo bune obtinute din borna TARA (clasa B)
0855  709948.409  589354.152    306.250
0856  709908.008  589318.964    308.192
0853  706566.231  589991.116    319.678
0854  706624.317  590185.796    312.899
0123  708545.900  589108.985    312.436
0124  708562.539  589078.494    314.017
0120  708668.315  590317.340    301.944
0121  708706.016  590323.097    302.389

george75m


Ionica34

Deci
1. Daca tu impui coordonatele cunoscute, GNSS Solutions considera ca stii ce faci si forteaza calculul cu pozitiile gresite.
2. Daca mergi pe vector si deblochezi lacatul de pe survey o sa vezi eroarea. Vezi imaginea atasata.
Oricum e ciudata eroarea ta, nu inteleg de unde apare.


581/451px 47.9KB

george75m

Multumesc d-lui Ionica pentru raspuns; intr-adevar, daca scot bifa de pe coordonata fixata a unui punct de control (intre etapa de procesare si etapa de compensare), imi arata eroarea de pozitionare. Consider ca este absolut necesar ca programul sa faca singur aceasta verificare, deoarece pot aparea doua situatii in practica: borna poate fi mutata in teren (cazul meu) sau se poate introduce gresit o coordonata. Orice program de prelucrare a masuratorilor clasice semnaleaza eroarea intre o distanta sau o orientare masurata si o distanta sau orientare calculata din coordonate, eroare care nu se incadreaza intr-o toleranta impusa.
As mai avea o intrebare legata de GNSS Solutions: la Process Options pot schimba sensul si ordinea de procesare a vectorilor; totusi nu salveaza decat modificarile la sensul vectorilor, ordinea de procesare o pastreaza pe cea initiala, desi aparent arata ca muta up and down vectorii respectivi, dupa Ok to save, lista arata la fel. Poate ma puteti ajuta cu un raspuns si la aceasta problema, deoarece am masuratori efectuate in zile diferite si imi apare warningul: "Process started from an aproximate position", normal de altfel deoarece nu se respecta ordinea logica de procesare.

Modificat de george75m (17-06-2011 10:19:40)

marius_el_ul


george75m

N-am inteles de ce marius_el_ul si-a sters mesajul in care afirma ca cei de la Ashtech (Magellan) nu iau in seama solicitarile firmelor distribuitoare din Romania.
Poate reprezentantii acestor firme nu sunt suficienti de interesati in rezolvarea problemelor clientilor, drept dovada raspunsul telefonic pe care eu l-am primit, in care un tehnician incerca sa ma convinga ca de fapt eu nu stiu ce vreau sau ca nu stiu sa folosesc programul.
Eu am scris personal celor de la Astech in legatura cu faptul ca GNSS Solutions nu ia in seama ordinea de procesare a vectorilor pe care o stabilesc eu si mi-au raspuns ca intr-adevar este un bug in software si ca va fi rezolvat la urmatorul update software.
Redau mai jos mesajul meu si raspunsul lor:

Description of the issue: In process options, moving a process up and down has no effect, process order remains the same after selecting OK to save.

date    Mon, Jun 20, 2011 at 5:04 PM
subject    RE: Issue on GNSS Sol-Process options
Hello Sir,

You are right; there is a bug on the software : whatever the change in the process option list, GNSS Solutions will always process compared to the original list.
I already addressed the bug to R&D; it will be resolved in the next version.

Best regards
 Jean-Pierre NOUVELLON
EMEA Field Technical Support
Phone : +33(0)2 28 09 39 34
Please note our new name address
E-mail : E-mail
FTP : ftp://ftp.ashtech.com" target="_blank">ftp://ftp.ashtech.com
Web : http://www.ashtech.com" target="_blank">http://www.ashtech.com

Modificat de george75m (21-06-2011 15:10:16)

Ionica34

George,
Ai primit un raspuns : problema este mai veche, foarte veche. Nu stiu ce a scris Marius, nu am vazut mesajul, dar cred ca avea dreptate.
Ashtech nu este interesat de piata romaneasca. Cand ai peste 500 pm3 vandute in Romania, cand dealerul te roaga cu cerul si pamantul sa implementezi Transdat in software-ul tau si tu nu faci nimic din 2009 incoace, ce as putea eu sa zic? Ca dealerul nu este interesat? Ba din contra, dealerul era foarte interesat. Asa cum noi ti-am cerut fisierele ca sa intelegem despre ce este vorba, asa banuiesc ca s-a intamplat si cu tehnicianul de la SysCAD.
Din pacate, Ashtech duce o politica ciudata cand e vorba de rezolvare probleme si bug-uri.
Asta e, viata merge mai departe. Acum i-a luat Trimble, sunt curios ce-o sa fie.

george75m

Poate aveti o adresa a unui forum al utilizatorilor de Promark 3; as putea gasi acolo intrebari si raspunsuri in legatura cu aceste aparate pe care le consider bune, dar perfectibile. De exemplu, poate as afla de ce se blocheaza aleator la lansarea programului Surveying (defect care apare la toate receptoarele).


george75m