Conferinta judecator - Expert

Creat de BEJENARU PETRU, Mar 03, 2011, 08:47 AM

« precedentul - următorul »

BEJENARU PETRU

UNIUNEA NATIONALA A JUDECATORILOR DIN ROMANIA  in colaborare cu
ASOCIATIA PROFESIONALA A EXPERTILOR TOPOGRAFI DIN ROMANIA in perioada 25 si 26 martie  2011desfasoara  cu tema:  ,, JUDECATOR - EXPERT JUDICIAR",
Locatie:   in Municipiul Targu Mures.

La conferinta  vor participa membrii ai UNJR si APET-R, reprezentanti ai Ministerului de Justitie, Tribunalelor , Judecatoriilor si ai Baroului de Avocati. 
Persoana de contact pentru detalii: expert tehnic judiciar Misaras Flaviu – 0744151797;  E-mail .
      PROGRAMUL CONFERINTEI:

 25.03.2011

08.30. - 09 .30 - micul dejun.

09.30. -  10.00  - Inregistrarea participantilor- CARSTEA EUGEN

10.00. -10.30.     -  Deschiderea lucrarilor Conferintei.

10.30. -12.00 – ORGANIZAREA SI DESFASURAREA LUCRULUI PENTRU INTOCMIREA                 
                            UNUI   RAPORT DE EXPERTIZA TEHNICA JUDICIARA TOPOGRAFICA..
-    Studiul dosarului;
-    Studiul arhivei;
-    Lucrul in teren;
-    Lucrul la birou sau laborator.
-    Redactarea raportului si intocmirea anexelor.
12.00.  -12.30   Pauza networking;
 
12.30. – 14.00 RAPORTUL DE EXPERTIZA  JUDICIARA.
                                 -Semnificatie si importanta;
                                 - Rigori si forma, de procedura si continut;   
                                 - Structura raportului de expertiza.
                   
14.00.-16.00  Masa de pranz.

16.30 – 19.00  EVALAREA MUNCII PRESTATE
                              - Cheltuieli directe;
                              - Cheltuieli indirecte.
  19.30  -     Cina –

ZIUA II   26.03.2011
 
08.30. – 09 .00 – micul dejun.

09.10 – 10.30  ETICA PROFESIONALA SI JUDICIARA A EXPERTULUI TOPOGRAF JUDICIAR.
                                    - Principii;
                                    - Valori;
                                    - Calitati;
                                    - Codul deontologic al expertului juiciar topograf.
                     
10.30 -10.30 Pauza networking;-

11.30 -14.00 –  ORDONANTA NR.2 DIN 21 IANUARIE 2000 SI COMPLETARILE     
                ULTERIOARE
-      
14.00-16.00  Masa de pranz.

16.30 – 19.00  MICA REFORMA SI NOUL COD DE PROCEDURA CIVILA
                       ( strict privind expertiza judiciara).
                   
  19.30  -     Cina –

Pentru participantii la conferinta li se va inmana DIPLOMA DE PARTICIPANT- care v-a conta pentru pregatire profesionala.

Va asteptam cu placere-
Presedinte UHJR- judecator – Natalia Roman;
Presedinte APET-R – expert tehnic judiciar Petru Bejenaru.

dora3mira

Rugam colegii care cunosc expertii - mai noi sau "din vechi" - din zona in care isi desfasoara activitatea sa le transmita ca pot gasi postat acest anunt pe topograf online .

dora3mira

ASOCIATIA PROFESIONALA A EXPERTILOR  TOPOGRAFI
                                                        DIN ROMANIA  A.P.E.T.- R
                                                                   S  T  A  T  U  T
Subsemnatii:
1)    BEJENARU PETRU – cetatean roman ,domiciliat in Sibiu, str. Calea Poplacii nr. 14, posesor al C.I.  seria SB nr. 391294 /19.06.2008, emisa de SPCLEP, casatorit, nascut la data de 29.05.1949, in com. Gramesti, judetul Suceava, CNP 1490529323914;
2)      CARSTEA EUGEN – cetatean roman ,domiciliat in sat Rasinari, str. O. Goga nr. 776, com. Rasinari, jud. Sibiu, posesor al C.I.  seria SB nr. 382966 /15.04.2008, emisa de SPCLEP, casatorit, nascut la data de 02.08.1970, in com. Rasinari, judetul Sibiu, CNP 1700208323929;
3)    IORDAN IOAN- cetatean roman ,domiciliat in Sibiu, B-dul M. Viteazul  nr. 7/25, posesor al C.I.  seria SB nr. 334838, emisa de SPCLEP , casatorit, nascut la data de 10.03.1945, in com. Cornu, judetul Prahova, CNP 1451003323917;
4)    MANITIU DUMITRU- cetatean roman, domiciliat in Sibiu, str. Calea Dumbravii  nr. 16/9, posesor al CI.  seria SB nr. 019063, emisa de SPCLEP,  casatorit , nascut la data de 18.01.1954, in Sibiu, CNP 1540118323964;
5)    POPESCU MARIN- cetatean roman ,domiciliat in Sibiu, Calea Cisnadiei  nr. 29/42, posesor al C.I.  seria SB nr. 285154, emisa de SPCLEP  la data de 25.10.2005, casatorit, nascut la data de 03.05.1959, in com. Stolnici,  judetul Arges, CNP 1590503323980;
6)    TAMASAN MARCEL-DANIL cetatean roman, domiciliat in Sibiu, str. Oasului  nr. 4, posesor al C.I.  seria SB nr. 271909, emisa de SPCLEP  la data de 22.06.2005, casatorit, nascut la data de 08.07.1953, in Sibiu,  CNP 1530708323931
în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei nr.26/2000, aprobata prin Legea nr. 246/2005 , cu privire la asociaţii şi fundaţii, ne exprimăm voinţa de asociere prin constituirea Asociaţiei.




                                                             CAPITOLUL I
                       Denumirea, forma juridică, obiective, scop, sediul, durata,
Art.1 Denumirea   Denumirea asociaţiei este
" ASOCIATIAI PROFESIONALA  A EXPERTILOR  TOPOGRAFI  DIN ROMANIA" – A.P.E.T.- R.
 Art.2 Forma juridică.
           A.P.E.T.- R..  va lua fiinţă în temeiul Ordonanţei nr.26/2000, aprobata prin Legea nr. 246/2005,  cu privire la asociaţii şi fundaţii. Este   o   asociaţie    profesională,    neguvernamentală, independentă şi nonprofit, cu personalitate juridică proprie.   
Aceasta îşi va desfăşura activitatea în condiţiile prezentului statut, cu respectarea legislaţiei române în vigoare.
Art. 3 Sediul
3.1 Sediul asociaţiei este în România, municipiul SIBIU, str.Calea Poplacii nr. 14,  judetul Sibiu.
3.2    Sediul asociaţiei poate fi schimbat în cadrul municipiului Sibiu, potrivit legii.
3.3    A.P.E.T.- R - poate înfiinţa filiale în municipiile reşedinţe de judeţ şi în alte localităţi din ţară.
Art. 4  Durata asociaţiei.                                                                                                                   
 Durata asociaţiei este nelimitată, cu începere de la data înfiinţării acesteia.

                                                        CAPITOLUL II
                                             Obiectivele si scopul Asociatiei 
Art. 5 Obiective
            – A.P.E.T.-R. are următoarele obiective principale:
a) dezvoltarea şi valorificarea potenţialului profesional creator al expertilor topografi, în vederea solutionarii cu maximum de acuratete  a cadastrului si publicitatii imobiliare;
b) difuzarea pe plan naţional a principiilor, metodelor şi tehnicilor de expertiza tehnica topografica judiciara si extrajudiciara, cuprinse în documentatiile juridice si de profil la nivel european;
d) facilitarea cooperării cu alte organisme, asociaţii sau experţi din domenii conexe, precum şi a schimbului de experienţă şi de informaţii între membrii săi şi aceste entităţi;
e) stabilirea şi dezvoltarea de legături cu organizaţii şi organisme guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, în scopul promovării profesiei şi a conlucrării pentru ameliorarea continuă a metodelor şi tehnicilor de expertizare a proprietăţilor imobiliare;
f) încurajarea, prin mijloace proprii, a dezvoltării activităţii de expertiza tehnica judiciara si extrajudiciara şi a asigurării cunoaşterii de către beneficiarii potenţiali a posibilităţilor oferite de practica acestei activităţi;
g) asigurarea unui înalt nivel de calificare profesională a membrilor săi, precum şi dezvoltarea corpului de experi topografi juduciari si extrajudiciari pentru a satisface exigenţele promovării profesionale;
h) definirea şi promovarea regulilor şi principiilor deontologice şi etice, care guvernează activitatea expertilor, în conformitate cu responsabilităţile şi demnitatea profesiei şi urmărirea menţinerii şi respectării acestora;
i) întreprinderea permanentă de activităţi utile profesiei, constituindu-se într-un autentic centru de informare, documentare, schimb de experienţă, întâlniri interne şi internaţionale, formare şi perfecţionare;
 j) studierea, promovarea şi protecţia intereselor profesionale comune ale membrilor săi.
Art. 6 Scop
  A.P.E.T.- R. reprezintă şi apără interesele membrilor săi în raport cu  persoanele  fizice   şi  juridice   cu   care   aceştia   lucrează,   în   cadrul dispoziţiilor legale în vigoare.
In vederea realizării obiectivelor pentru care a fost constituită, asociaţia îndeplineşte următoarele  atribuţii:
6.1 Sprijină pe membrii săi în efectuarea  expertizelor tehnice topografice judiciare si extrajudiciare.
 6.2 Elaborează şi recomandă tarife pentru efectuarea diferitelor categorii de expertize tehnice topografice judiciare si extrajudiciare.
 6.3 Asigură pregătirea şi perfecţionarea membrilor săi în specialităţile în care aceştia     
îşi  desfăşoară activitatea ca experţi, în care scop poate organiza:
    a) conferinţe, simpozioane, sesiuni-dezbateri şi informări;
    b) cursuri de pregătire şi perfecţionare a experţilor tehnici în diferite  domenii    de   
        expertiză   tehnică topografica ,  pentru prezentarea la  examenul de             
      atestare a persoanelor care doresc    să devină experţi tehnici judiciari;
  c) elaborarea de studii şi alte documentaţii, precum şi de publicaţii în 
      domeniul expertizei tehnice topografice.
  6.4 Solicită şi participă la completarea şi modificarea actelor normative în domeniul expertizei tehnice topografice judiciare si extrajudiciare, precum şi emiterea de noi reglementări în acest domeniu de activitate. In acest scop A.P.E.T.- R  colaborează cu comisiile de specialitate ale Parlamentului României,  cu autorităţile administraţiei centrale şi locale, unităţi de cercetare şi proiectare, instituţii de învăţământ superior, regii autonome şi societăţi comerciale, precum şi cu alte organizaţii profesionale.
   6.5 Ţine evidenţa experţilor tehnici judiciari, membri ai A.P.E.T.- R ,  la nivel  central   şi teritorial.
                                                           
                                                                 CAPITOLUL III
                            Membrii  A.P.E.T.- R- obligatiile,  indatoririle si sanctiunile acestora       
Art. 7 – Constituire
  Asociatia este constituita din membrii fondatori, membrii de onoare, membrii simpatizanti , si membrii.
Membrul  fondator este cel  care au avut initiativa constituirii acestei asociatii, domnul Bejenaru Petru.
Membrii de onoare  pot fi  acele persoane care au titlu de academician, doctor ştiinţe tehnice topografice cu gradul de cercetător ştiinţific principal I , profesori   universitari, conducători de doctorat, profesori sau conferenţiari universitari,  sau acele persoane sau institutii care au demonstrat un interes deosebit pentru promovarea si valorizarea scopului asociatiei.
  Acestia vor fi nominalizati de Consiliul Director , aprobati de catre adunarea generala si pot fi exceptati de la achitarea cotizatiei. 
Art. 8 Membru al A.P.E.T.- R  poate deveni persoana care a dobândit calitatea de expert tehnic în condiţiile stabilite de lege şi respectă normele privind activitatea şi conduita profesională a experţilor topografi  şi celelalte prevederi statutare.
Art. 9 Persoanele juridice pot deveni membre ale A.P.E.T.- R   în condiţiile în care indeplinesc următoarele condiţii:
a)    să aibă în obiectul de activitate efectuarea de expertize topografice judiciare si extrajudiciare.                                                                                                                     
b)     majoritatea acţionarilor sau asociaţilor să fie experţi topografi judiciari si extrajudiciari.
Membrii A.P.E.T.- R   persoane juridice,  vor face dovada anuală, până la finele trimestrului I, că îndeplinesc condiţiile de la pct. a şi b.
Art. 10 Membru simpatizant A.P.E.T.- R  poate deveni acea persoana care  doreste sa  dobândeasca calitatea de expert tehnic judiciar în condiţiile stabilite de lege şi respectă normele privind activitatea şi conduita profesională a experţilor topografi  şi celelalte prevederi statutare.
Adeziunea pentru înscrierea în A.P.E.T.- R-  se aprobă de către preşedintele filialei A.P.E.T.- R  pe raza teritoriala unde isi desfasoara activitatea.
Art. 11 Pentru asigurarea numărului de experţi topografi judiciari sau extrajudiciari, A.P.E.T.- R   se ocupă de pregătirea teoretică şi practică a persoanelor care doresc să se prezinte la examenul de atestare, pentru obţinerea calităţii de expert topograf judiciar sau extrajudiciar, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 12 A.P.E.T.- R   poate acorda prin Comitetul director, cu aprobarea adunarii generale, titlul de membru de onoare al acestei asociaţii unor personalităţi din ţară sau din străinătate, care are merite deosebite în promovarea activităţii de expertiză topografica judiciara si extrajudiciara.
Art. 13 A.P.E.T.- R poate recomanda la cerere, experţi topografi judiciari si extrajudiciari, dintre membrii săi, ori de câte ori se solicită aceasta de către persoane fizice sau juridice pentru activităţi de consultanţă sau pentru efectuarea unei noi expertize atunci când într-o cauză s-au exprimat mai multe puncte de vedere.
Art. 14 Membrii A.P.E.T.- R   au următoarele drepturi:
a) Să participe la toate activităţile şi manifestările care constituie obiectul de preocupare al asociaţiei;
b)    Să aleagă şi să poată fi aleşi în organele de conducere ale asociaţiei;
c)    Să efectueze lucrări de expertiză tehnică şi evaluări în specialitatea pentru care   au fost atestaţi;
d)    Să colaboreze la publicaţiile asociaţiei şi să-şi exprime opinia asupra activităţii desfăşurate în cadrul  A.P.E.T.- R. ; 
e)    Să poată consulta publicaţiile şi lucrările de specialitate achiziţionate de asociaţie şi să  beneficieze de dotările şi facilităţile pe care asociaţia le ţine  la  dispoziţia  membrilor săi pentru informare  şi  perfecţionare profesională;
 f)  Să solicite arbitrajul asociaţiei în situaţii de divergenţă de opinie profesională.
 g)  Să solicite discutarea în cadrul asociatei a situaţiilor de abatere de la normele privind conduita etică şi profesională a membrilor A.P.E.T.- R.;
 h) Să uzeze de calitatea de membru al A.P.E.T.- R  în activitatea de expertiză topografica  judiciara si extrajudiciara..
Art.15   Membrii A.P.E.T.- R   au următoarele indatoriri:
a)    Să respecte prevederile prezentului statut, să achite la timp cotizaţia  de membru şi să  participe la întrunirile la care sunt invitaţi.
b)    Să contribuie  la  realizarea acţiunilor profesionale organizate de asociaţie.
c)    Să-şi  îmbunătăţească   permanent  pregătirea   profesională  şi   să cunoască prevederile actelor normative din domeniul său de activitate.
d)    în activitatea   desfăşurată  ca expert  să  respecte  deontologia profesiunii, care obligă  la:
       -integritate morală, obiectivitate în concepţie şi judecată, bună credinţă în
        relaţiile cu clienţii şi colegii;
       -independenţă faţă de orice alte interese care să permită aplicarea   
        raţionamentelor   fără idei    preconcepute  şi considerarea obiectivă a situaţiilor   
        de fapt;
       -păstrarea secretului profesional (cu excepţia cazului când  a fost autorizat în mod
        expres sau are o obligaţie legală;);
       -menţinerea   nivelului   de   competenţă   pe   tot   parcursul activităţii şi
        respectarea specialităţii în care este atestat atunci când execută lucrări de
        expertiză;
      -să fie fidel clienţilor şi să evite conflictele de interese, incompatibilităţi  de 
         funcţii,  pretinderea  de  bani  sau  alte foloase în afara onorariilor contractate,
         acceptarea de onorarii care  nu  sunt echitabile  sau  care  nu  constituie  o
        justă remunerare a serviciului   prestat;
        -interzicerea racolării beneficiarilor, delegarea responsabilităţilor către un alt
         expert sau extinderea serviciilor în dauna unui confrate expert, abţinerea de la
         orice conduită de natură să discrediteze profesiunea.
Art.16 Sanctiuni.
 Membrii A.P.E.T.- R care comit abateri de la prevederile prezentului Statut vor fi sancţionaţi, după o prealabilă analiză în cadrul Adunarii Generale cu:
     -avertisment;
      -suspendare pe timp limitat  ( un trimestru, semestru sau un an);
      -radierea din evidenţele asociaţiei.
In cazul în care un membru al A.P.E.T.- R. nu îşi achită cotizaţia pe o perioadă mai mare de 6 luni, acesta este radiat din evidenţele asociaţiei.
                                                           
                                                                  CAPITOLUL IV
                                Structura organizatorica , conducerea si controlul Asociatiei.
Art.17 Structura A.P.T.E-R, cuprinde:
Asociatia Nationala;
Filiale zonale;
Filiale judetene,
Art. 18 Filialele zonale si judeţene asigură realizarea prevederilor prezentului statut la nivel teritorial.
 Art.19 Conducerea
  A.P.E.T.- R  are urmatoarele organe de deliberare, conducere si control:
Adunarea generală;
Consiliu director;
Comisia de cenzori ( cenzorul).
Organul de gonducere si administrare al Asociatiei este adunarea generala formata din  membrul fondator si cei 5 membri, care au constituit prezenta asociatie.
Art. 20 Adunarea generală a A.P.E.T.- R este organul de conducere al Asociaţiei, fiind alcătuit din totalitatea membrilor asociaţilor. Toţi asociaţii au de drept vot egal.
   Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an sau ori de câte ori este nevoie, la iniţiativa Preşedintelui Asociaţiei, sau prin hotarea Consiliului Director luata cu 50% din voturi.
Convocarea Adunarii Generale se va face  prin scrisoarerecomandata, cu confirmare de primire, expediata cu cel putin 30 de zile inainte de data tinerii adunarii, la cererea oricarui membru al Asociatiei.
Art. 21.  Adunarea generală se realizeaza prin convocator sub semnatura si  este statutar constituită în prezenţa a jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
Daca nu se intruneste numarul de membri prezenti se face a doua convocare pentru ziua urmatoare,la aceeasi ora i in acelasi loc.
La a doua convocare, Adunarea generală poate decide cu majoritatea absolută a celor prezenţi, oricare ar fi numărul lor.
Şedinţele Adunării generale sunt conduse de Preşedintele Asociaţiei, sau, în lipsa acestuia, de unul din Vicepresedinti sau de către un alt membru al Asociaţiei desemnat de către preşedinte.
Dezbaterile şi hotărârile sunt consemnate într-un registru special, de către un secretar desemnat de către Preşedinte şi sunt certificate prin semnăturile preşedintelului şi secretarului, sau de catre cei desemnati de presedinte si a secretarului.
Art. 22. Competenţa adunării generale cuprinde:
      - stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Asociaţiei;
      - aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
      - alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;
      - alegerea şi revocarea cenzorilor (cenzorului);
      - înfiinţarea de filiale;
        - urmăreşte  punerea  în  aplicare  a  prevederilor  statutului  privind  activitatea   
        experţilor,  membri ai filialei şi aprobă primirea de noi membri;
       - angajează şi plăteşte personalul necesar executării sarcinilor filialei,  potrivit   
         îndrumărilor ce  se vor primi din partea A.P.E.T.- R.;
     - asigură redactarea unor materiale pentru publicarea în Buletinul informativ
        C.E.T-R  sau în alte publicaţii de specialitate;
       -ţine evidenţa membrilor filialei;
         -acordă stimulente şi premii aprobate de Adunarea generală a filialei;
       -modificarea actului constitutiv şi a statutului;
       -dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase
        după lichidare;
        -stabilirea prestaţiilor şi cotizaţiilor la care vor fi supuşi membrii Asociaţiei.
Toate actele care nu sunt atribuite prin prezentul statut sau actul constitutiv consiliului director sau cenzorilor(cenzorului) aparţin de drept adunării generale, care le va exercita conform prezentului statut.
Art. 23  Consiliul director este organul colectiv – executiv de conducere al Asociaţiei,  care asigură punerea în executare a hotărârilor adunării generale. El are 17 membri.
Consilul Director este ales pe o perioadat de 4 (patru) ani si poate fi reales pentru mai multe mandate.
Primul Consiliu director este format din următorii  5 (cinci) membri:
     - Preşedinte -            BEJENARU PETRU;
    - Vicepreşedinte     POPESCU MARIN;
    - Secretar general  CARSTEA EUGEN;
    - Membru                  MANITIU DUMITRU;
    - Membru                  IRDAN IOAN.       
Cele 5 (cinci) persoane din componenta Consiliului  Director sunt alese de membrul fondator la momentul constituirii Asociatiei.
Urmatoarele Consilii Directoare vor avea componenta a 17 ( saptesprezece ) membri, se vor alege prin vot nominal deschis pentru o perioada de 4 (patru) ani.
Consiliul Director se intruneşte de regulă o dată pe trimestru sau ori de câte ori este necesar.
 Art. 24. Consiliul Director  are următoarele atribuţii generale:
      -prezintă adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară,
       executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului
       de venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor Asociaţiei;
      -încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
      -aprobă organigrama şi politica de personal ale Asociaţiei;
      -îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de adunarea generală.
Art. 25. Consiliul Director este statutar  întrunit  în prezenţa a cel puţin jumatate plus unu  din numărul membrilor săi; în această situaţie, el ia hotărâri valabile cu majoritate simpla; în situaţia în care se întrunesc cel putin jumate plus unu din numărul membrilor Consiliului director, atunci hotărârile se iau cu majoritate de voturi jumătate plus unu din numărul celor prezenţi. Convocarea Consiliului director se face cu cel puţin 24 ore înainte de data propusă pentru întrunirea acestuia.
Convocarea conţine informaţii despre data, ora şi locul întrunirii,  precum şi ordinea de zi.
Art. 26. Preşedintele Asociaţiei, vicepreşedinţii, membrii Consiliului director ce sunt membri ai adunării generale şi cenzorul pot primi o indemnizaţie lunară, care se va stabili, în funcţie de resursele financiare şi legislaţia în vigoare, de către adunarea generală.
Art.27. Preşedintele Asociaţiei este ales prin vot deschis de către adunarea generală, pentru o perioadă de patru ani. Poate fi ales mai multe mandate.
Art.28.  Preşedintele Asociaţiei are următoarele atribuţii:
   -convoacă şi conduce lucrările adunării generale;
   -reprezintă Asociaţia în relaţiile cu autorităţile publice centrale sau locale, presă,
    organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale din ţară şi din străinătate,
    precum şi cu organizaţii internaţionale; în acest sens poate da şi mandat de
    reprezentare;
   -exercită  întreaga sa autoritate şi competenţă pentru a determina înfăptuirea
    scopurilor Asociaţiei şi a hotărârilor Adunării generale;
   -decide cu privire la diverse probleme operative ale Asociaţiei, în acord cu
    prevederile  prezentului statut;
   -prezintă Adunării generale raportul anual privind activitatea desfăşurată de Consiliul
    director.
Art.29. Organul de control este constituit dintr-o comisie de denzori (un  cenzor), ales de către adunarea generală pentru a realiza controlul financiar intern.
În realizarea competenţei sale comisia de cenzori (cenzorul), care este SC CONTABIL BO.EM SRL , cu sediul in Sibiu, Aleea Infanteristilor, Bl. 1, Ap. 62, cod fiscal 4547478, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J32/1562/1993- autorizata pentru exercitarea profesieipe anul 2009sub nr. 190/27.01.2009 de catre CECCAR, Filiala  Sibiu, exercitand urmatoarele sarcini:
  -verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;
  -întocmeşte rapoarte şi le prezintă adunării generale;
  -poate participa la şedinţele consiliului director fără drept de vot;
  -îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de adunarea generală.
  Comisia e cenzori (cenzorul) este obligata să depună un raport anual, care urmează   să fie dezbătut şi aprobat de Consiliul Director.
Bilanţul, contul de gestiune şi bugetul, după verificarea lor de către comisia de cenzori (cenzor), sunt supuse aprobării  Consiliului Director .
Comisia de cenzori (cenzorul)  este obligata să convoace Adunarea generală în cazul în care constată încălcări grave  ale hotărârilor Consiliului Director, ale statutului sau ale dispoziţiilor legale în vigoare, de către Preşedintele Asociaţiei, precum şi în cazul în care constată pierderea a 20% din valoarea patrimoniului în ultimul bilanţ aprobat. Pentru activitatea desfăşurată de către comisia de cenzori (cenzor), Consiliul Director poate stabili o indemnizaţie lunară.
                                                               CAPITOLUL V
                                                 Filialele teritoriale ale A.P.E.T.- R 
Art. 30 Filialele zonale au gestiuni proprii şi personalitate juridică, derivată din calitatea de persoană juridică a A.P.E.T.- R , asigura realizarea prevederilor prezentului statut  avand ca organe de conducere : Adunarea generala si un birou executiv.
Art. 31 Filialele judeţene  asigură realizarea prevederilor prezentului statut la nivelul teritorial si sunt conduse de catre un presedinte si un secretar.
                                                         CAPITOLULVI   
                                                   – Patrimoniul si veniturile
Art. 32. La data constituirii Asociaţiei, patrimoniul acesteia constă în contribuţia asociaţilor, în valoare de  400 lei, vărsaţi în numerar.
Art. 33. Veniturile Asociaţiei provin din:
    -cotizaţiile lunare  ale  membrilor;
    -dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale;
    -veniturile realizate din activităţi economice directe;
    -donaţii, sponsorizări sau legate;
    -resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
    -alte venituri prevăzute de lege.                                                         
  Art. 34 Veniturile şi cheltuielile ocazionate de activitatea desfăşurată la nivelul Comitetului Director al A.P.E.T-R, Biroul Executiv al  filialelor zonale şi la cele judetene  se înscriu în bugetele de venituri şi cheltuieli întocmite anual de către fiecare dintre acestea.                                                                                                                                                                 
Art.   35   Mijloacele băneşti ale A.P.E.T.- R. se păstrează la unităţi bancare.                                                                                                                       
Art. 36 Cuantumul taxei de înscriere şi cel al cotizaţiilor se stabilesc de către Consiliul Director al A.P.E.T.- R si se aproba de catre Adunarea  Generala.
Art. 37 A.P.E.T.- R efectuează cheltuieli, pe baza bugetului aprobat, pentru:
a)    informarea şi perfecţionarea profesională a membrilor săi;
b)    editarea de publicaţii de specialitate, precum şi procurarea de astfel de publicaţii;
c)    organizarea şi participarea la activităţi ştiinţifice şi de informare, schimburi de     
     experienţă la nivel central şi local;
d)    remunerarea şi premierea personalului salariat al asociaţiei;
e)    acordarea unor premii şi indemnizaţii membrilor asociaţiei pentru activitate 
     deosebită desfăşurată în interesul A.P.E.T.- R  şi a filialelor;
f)    asigurarea relaţiilor cu organizaţii similare din ţară şi străinătate şi plata   eventualelor     
      cotizaţii   la organismele la care A.P.E.T.- R  devine membru;
g)     întreţinerea sediului central al asociaţiei şi respectiv al filialelor şi suportarea                                         
       cheltuielilor administrativ-gospodăreşti aferente acestor sedii; 
  h)  procurarea unor bunuri necesare desfăşurării activităţii A.P.E.T.- R   şi a  filialelor.
Art. 38  In scopul susţinerii financiare a activităţii socio-profesionale prevăzută în prezentul statut şi pentru lărgirea cadrulu

dora3mira

REGULAMENTUL
             DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL ASOCIATIEI PROFESIONALE A EXPERTILOR     
                                                      TOPOGRAFI DIN ROMANIA
                           
                                                                                 CAPITOLUL I   
                                                                           Dispozitii generale
Art. 1. (1)  ASOCIATIA PROFESIONALA A EXPERTILOR  TOPOGRAFI  DIN ROMANIA , este organizatie civila, profesionala si functioneaza ca persoana juridica româna de drept privat, cu caracter nonprofit, neguvernamentala, fara caracter politic si fara scopuri religioase, ai carei membrii sunt experti topografi sau alte persoane fizice interesate de activitatea de topograf si care au dobândit calitatea de membru în conditiile prevazute de Statutul Asociatiei si prezentul Regulament de organizare si functionare.
(2) Asociatia este înfiintata în baza prevederilor Ordonantei Guvernului României nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind constituita prin Hotarârea a celor 10 membri fondatori prevazuti nominal în Statutul Asociatiei.
Art. 2. Asociatia a fost constituita de catre membrii fondatori cu scopul sa:
a) reprezinte un forum de dezbatere deschisa în vederea promovarii si dezvoltarii practicii de expert topograf;
b) reprezinte un cadru de promovare a Standardelor Interne de topografie si unde expertii topografi si persoanele interesate de activitatea specifica de expert topograf, sa-si poata îmbunatati mijloacele si metodele de exprimare profesionala si sa primeasca sprijin profesional de specialitate;
c) actioneze pentru cresterea prestigiului profesiei de expert topograf, sa apere si sa reprezinte, ori de câte ori este nevoie, interesele membrilor sai legate de activitatea specifica desfasurata, fata de terti, in relatiile dintre acestia, precum si a acestora cu societatea;
d) reprezinte pozitia comuna a membrilor sai în fata institutiilor publice din  România .
Art. 3. (1) Membrii Asociatiei sunt persoanele fizice a caror activitate si interese sunt asociate cu activitatea de expert topograf, accepta, sustin interesele Asociatiei si se angajeaza sa îndeplineasca obligatiile din STATUTUL si ROF-ul Asociatiei.
(2) Membrii Asociatiei au dreptul de a alege si a fi alesi în organele de conducere si control ale Asociatiei.
Art. 4. În activitatea desfasurata, membri Asociatiei actioneaza ca profesionisti, tinând cont ca munca sa , este o activitate independenta, de asigurare obiectiva si de consiliere, destinata sa adauge valoare si sa îmbunatateasca operatiunile  organizatiei, care ajuta organizatia sa-si atinga obiectivele sale printr-o abordare sistematica, disciplinata, pentru a evalua si îmbunatati eficacitatea managementului riscului, a controlului, si a proceselor de administrare a organizatiei.
Art. 5. Membrii Asociatiei pot fi membrii si ai altor organizatii profesionale desfasurându-si activitatile cu respectarea reglementarilor specifice acestora si a principiului independentei, cu exceptia asociatiilor profesionale cu scopuri si obiective exclusiv similare.
             
                                                                                                  CAPITOLUL II
                                                                             Organizarea si functionarea Aasociatiei 
Art. 6. (1) Asociatia are, potrivit Statutului acesteia, sediul în Sibiu, strada Calea Poplacii, nr. 14, judetul Sibiu si este constituita ca structura organizatorica si functionala, la nivel central, astfel:
a) Conferinta Nationala;
b) Organele alese de conducere si control;
c) Aparatul executiv.
(2) Asociatia, functie de evolutia numarului de membrii si domiciliul acestora, poate înfiinta:
a) Filiale la nivel regional sau judetean ;
b) Puncte de lucru cu atributii de administrare a activitatii cu membrii Asociatiei.
Art. 7. Asociatia, prin structurile functionale, potrivit Statutului aprobat, are urmatoarele atributii:
a) informeaza despre necesitatile si exigentele activitatii de experti topografi, despre cele mai adecvate mijloace si metode practicate la nivel national si international  în domeniu precum si despre relatiile care se creeaza între aceasta activitate si societate, în general;
b) încurajeaza dezvoltarea relatiilor cu organizatiile si institutiile profesionale de profil, pe baza principiilor de independenta si competenta profesionala;
c) realizeaza studii de diagnoza si prognoza a sistemului specific de activitate, atât la nivel national, cât si la nivel international, analizeaza si evalueaza date statistice si operative privind evolutia expertilor topografi;
d) poate elabora propuneri de perfectionare a legislatiei în domeniul expertizei judiciare, fiind un partener pentru colaborarea cu institutiile abilitate;
e) dezvolta pentru membrii Asociatiei tehnicile si instrumentele cu privire la întelegerea si însusirea noilor concepte profesionale si etice, în consens cu evolutia în domeniu din tara si strainatate;
f) editarea si difuzarea unei publicatii proprii cu caracter periodic, precum si a unor cataloage, brosuri, buletine informative si alte materiale documentare despre activitatea de audit intern desfasurata în tara si pe plan international;
g) acorda distinctii, diplome si alte stimulente morale si materiale pentru merite deosebite membrilor Asociatiei, precum si personalitatilor care s-au remarcat în afirmarea Asociatiei pe plan intern si international;
h) elaboreaza Regulamentul de organizare si functionare al Asociatiei si Normele privind informarea, documentarea si pregatirea profesionala a expertilor topografi;
i) aproba si urmareste programul de informare, documentare si pregatire profesionala a membrilor Asociatiei;
j) analizeaza periodic activitatea desfasurata de aparatul executiv al Asociatiei;
k) organizeaza si promoveaza alte actiuni si masuri pentru realizarea prevederilor din Statutul Asociatiei.
                               
                                                                                   CAPITOLUL III
                                                          Organele de conducere ale Asociatiei
Art. 8. (1) Potrivit prevederilor Statutului Asociatiei organele de conducere si control ale Asociatiei sunt urmatoarele:
1. Conferinta Nationala;
2. Consiliul Director;
3. Comisia de cenzori.
(2) Organizarea si functionarea Asociatiei sunt asigurate potrivit Statutului Asociatiei si prezentului regulament de catre organele alese de conducere si control, iar urmarirea aplicarii hotarârilor organelor alese ale Asociatiei se asigura de catre Secretariatul general al Asociatiei.
Art. 9. (1) Conferinta Nationala este organul suprem de conducere al Asociatiei, aceasta putând fi ordinara sau extraordinara si este constituita din membrii Asociatiei.
(2) Conferinta Nationala se întruneste în sedinte ordinare o data pe an sau în sedinta extraordinara, convocata de presedintele Asociatiei (presedintele Consiliului Director), la solicitarea Consiliului Director sau la cererea a cel putin 1/3 din numarul membrilor cu drept de vot.
(3) Atât pentru Conferinta Nationala ordinara, cât si pentru cea extraordinara, membrii Asociatiei vor fi convocati în scris, sub semnatura presedintelui si a Secretarului General.
(4) Convocarea se va face cu cel putin 15 zile înainte de data stabilita pentru adunare, mentionându-se locul, data si ora la care va avea loc, precum si ordinea de zi.
(5) La Conferinta Nationala participa membrii Asociatiei, fiecare membru participant, persoana fizica, al Asociatiei având dreptul la un singur vot la Conferinta, iar membrii fondatori vor dispune de 5 voturi.
(6) Membrii Asociatiei pot fi reprezentati la Conferinta Nationala de alti membrii, în baza unei procuri autentificate, procurile fiind depuse, în original, la Secretariatul general al Asociatiei, înainte de data la care are loc Conferinta, facându-se mentiune despre aceasta în procesul-verbal al Conferintei. Un membru nu poate reprezenta mai mult de trei membri ai Asociatiei.
(7) Atunci când numarul membrilor Asociatiei depaseste 300 de persoane, Conferinta Nationala a Asociatiei poate avea loc si prin desemnarea delegatilor alesi în urma întrunirii adunarilor teritoriale sub îndrumarea Consiliului Director, prin reprezentarea unui delegat la cinci membrii ai Asociatiei.
Art. 10. (1) Adunarile teritoriale se organizeaza si se desfasoara sub îndrumarea Consiliului Director care stabileste:
a) zonele geografice cu judetele arondate zonei, respectiv numarul total de membri ai Asociatiei si numarul corespunzator al reprezentantilor;
b) pentru fiecare zona locul, data si ora organizarii sedintei de desemnare a reprezentantilor, care vor fi comunicate membrilor Asociatiei arondati;
c) membrul Consiliului Director care va conduce sedinta, fiind legal întrunita prin prezenta a 1/2 din membrii Asociatiei arondati zonei si poate lua hotarâri prin majoritate simpla de voturi a celor prezenti.
(2) În sedinta de delegare, membrii Asociatiei arondati, vor propune si vor vota delegatii la Conferinta Nationala.
(3) Rezultatele dezbaterilor din cadrul sedintei se vor consemna întrun proces-verbal.
(4) A doua convocare a adunarilor teritoriale de delegare, ca urmare a neconstituirii legale va avea loc cu 7 zile mai târziu, cu aceeasi ordine de zi, în acelasi loc si la aceeasi ora, fiind legal constituita indiferent de numarul membrilor prezenti.
Art. 11. (1) Pentru desfasurarea si validarea Conferintei Nationale este necesara prezenta majoritatii simple a membrilor cu drept de vot ai Asociatiei.
(2) Daca la ora stabilita Conferinta Nationala nu este legal constituita, atunci ea va avea loc 20 de zile mai târziu cu aceeasi ordine de zi.
(3) La a doua convocare, Conferinta Nationala se considera legal constituita indiferent de numarul membrilor prezenti.
(4) Conferinta Nationala adopta Hotarâri cu majoritatea simpla a celor prezenti, cu exceptia celei privitoare la dizolvarea Asociatiei, sau a eventualelor modificari ale statutului sau obiectului sau de activitate, care se adopta cu 2/3 din numarul total al membrilor Asociatiei.
Art. 12. Conferinta Nationala ordinara a Asociatiei îndeplineste urmatoarele atributii:
a) dezbate si aproba raportul anual de activitate al Asociatiei;
b) dezbate si aproba raportul Comisiei de cenzori a Asociatiei;
c) dezbate si aproba proiectul executiei bugetului de venituri si
     cheltuieli, precum si bilantul contabil;
d) alege si revoca membrii Consiliului director;
e) alege si revoca membrii Comisiei de cenzori;
f) aproba functiile remunerate si nivelul acestora;
g) aproba programul anual de activitati al Asociatiei;
h) aproba modificarile si completarile Statutului APET-R – actul constitutiv al acesteia;
i) aproba modificarile si completarile la Regulamentul de organizare si functionare a Asociatiei;
j) aproba cuantumul cotizatiilor datorate de membrii Asociatiei, precum si termenul platii acestora
k) ratifica cererile de înscriere pentru primirea de noi membri aprobate de Consiliul Director;
l) aproba dizolvarea/lichidarea Asociatiei;
m) hotaraste în alte probleme incluse pe ordinea de zi la propunerea Consiliului Director.
Art.13. (1) Deschiderea si conducerea lucrarilor Conferintei Nationale a
Asociatiei revine presedintelui Asociatiei, iar în absenta lui, unui vicepresedinte, sprijinit de Secretariatul Asociatiei.
(2) În baza constatarii îndeplinirii conditiilor statutare pentru desfasurarea Conferintei Nationale de catre presedinte, se poate trece la dezbaterea problemelor înscrise pe ordinea de zi a Conferintei Nationale.
(3) Hotarârile Conferintei Nationale se iau prin votul deschis al participantilor, votul secret fiind obligatoriu pentru alegerea Consiliului
Director, dizolvarea Asociatiei, modificarea statutului Asociatiei sau al obiectului de activitate al acesteia.
Art. 14. (1) Pentru organizarea votului secret Conferinta Nationala alege Comisia de votare, formata din 3-5 membri, care îndeplineste urmatoarele atributii:
a) centralizarea si întocmirea listei candidatilor propusi;
b) distribuirea si primirea buletinelor de vot membrilor cu drept de vot;
c) numararea voturilor exprimate si stabilirea voturilor valabile si a celor nule;
d) întocmirea si prezentarea în cadrul Conferintei Nationale a procesului verbal cuprinzând rezultatul votului.
e) predarea la Secretariatul general al Asociatiei a procesului verbal si a buletinelor de vot în scopul sigilarii si pastrarii acestora pe durata perioadei mandatului Consiliului Director.
(2) Sunt declarati alesi candidatii care au întrunit numarul cel mai mare de voturi si în caz de egalitate al candidatilor pentru ultimul loc acestia sunt supusi din nou votului Conferintei Nationale, urmând a fi ales candidatul care a întrunit numarul cel mai mare de voturi.
Art. 15. În procesul-verbal al lucrarilor Conferintei Nationale care este semnat de presedinte si Secretarul general, se insereaza îndeplinirea conditiilor privitoare la convocarea, locul si data de desfasurare a Conferintei, numarul membrilor Asociatiei prezenti si numarul de voturi legal exprimate, dezbaterile si hotarârile luate.
Art. 16. (1) Consiliul Director este organul de coordonare, conducere si control asupra activitatii Asociatiei în intervalul dintre Conferintele Nationale.
(2) Membrii Consiliului Director al Asociatiei sunt alesi de Conferinta Nationala ordinara a Asociatiei pe o perioada de trei ani, acestia putând îndeplini cel mult doua mandate consecutive.
(3) Consiliul Director al Asociatiei este compus din 17 membri, din care cel putin 5 sunt membri fondatori ai Asociatiei.
(4) Membrii Asociatiei pot fi alesi membri ai Consiliului Director cu respectarea conditiilor privitoare la:
a) depunerea candidaturilor;
b) integritate profesionala si capacitate deplina de exercitiu;
c) sa nu se fi hotarât anterior excluderea lor din Asociatie;
d) sa nu detina o functie de conducere într-un alt organism profesional care poate genera conflict de interes.
(5) Candidaturile se depun la Secretariatul general al Asociatiei în termenul care va fi transmis membrilor Asociatiei, odata cu convocarea la Conferinta Nationala.
(6)Alegerea se face prin vot secret, iar rezultatul votului se anunta în plenul Conferintei Nationale.
(7) Votul se acorda pe baza unui buletin de vot în forma aprobata de Consiliul Director, acesta trebuind sa contina numele candidatilor.
(8) Voturile valide vor fi considerate cele care vor avea cel mult 11 membri, din care cel putin 5 sa fie membri fondatori.
(9) La prima sedinta, membrii Consiliului Director aleg, din rândul lor, prin vot cu majoritate simpla, presedintele si doi vicepresedinti.
(10) Orice loc vacant de presedinte sau de vicepresedinte se alege, prin procedura prevazuta la aliniatul de mai sus, în cadrul sedintei la care au fost convocati toti membrii Consiliului Director.
(11) Daca numarul pozitiilor vacante este mai mare de jumatate din numarul total al membrilor Consiliului Director, presedintele sau în lipsa acestuia, unul dintre vicepresedinti, convoaca Conferinta Nationala Extraordinara a Asociatiei, pentru organizarea de alegeri pentru ocuparea pozitiilor vacante din cadrul Consiliului Director cu conditia sa nu fie mai putin de 6 persoane.
Art. 17. Calitatea de membru al Consiliului Director înceteaza în una din urmatoarele situatii:
a) revocarea de catre Conferinta Nationala;
b) pierderea calitatii de membru al Asociatiei;
c) pierderea capacitatii de exercitiu si interzicerea unor drepturi, în conditiile legii;
d) la cererea scrisa a membrului Consiliului Director;
Art. 18.(1) Consiliul Director al Asociatiei se întruneste lunar si ori de câte ori se considera necesar, la convocarea presedintelui.
(2) Sedintele Consiliului Director pot avea loc numai în prezenta majoritatii simple a membrilor. (3) În absenta presedintelui, sedintele sunt conduse de un vicepresedinte al Consiliului Director desemnat de presedinte sau de Consiliul Director.
(4) Deciziile Consiliului Director pot fi luate în prezenta a cel putin 7 dintre membri sai, cu majoritate absoluta de voturi, în caz de egalitate votul presedintelui fiind decisiv.
(5) Fiecare membru al Consiliului Director are dreptul la un singur vot.
(6) În caz de imposibilitate de participare la sedintele Consiliului Director votul poate fi exprimat de un membru al acestuia si în scris, prin împuternicirea / mandatul altui membru.
(7) Un membru al Consiliului Director nu poate reprezenta mai mult decât un singur membru prin împuternicire/mandat.
(8) Deliberarile, deciziile si hotarârile Consiliului Director se consemneaza în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecarei sedinte si se pun la dispozitia membrilor Asociatiei.
(9) Secretariatul general al Asociatiei asigura întocmirea proceselor verbale ale Sedintelor Consiliului Director într-un registru special si este pastrat pe durata mandatului, dupa care va fi arhivat pe o perioada de 10 ani.
Art. 19.(1) Consiliul Director al Asociatiei are urmatoarele atributii:
a) formuleaza politicile, strategia si directiile de actiune pentru îndeplinirea scopurilor si obiectivelor Asociatiei;
b) prezinta spre aprobare Conferintei Nationale raportul de activitate, executia bugetului de venituri si cheltuieli si bilantul contabil pe perioada anterioara, respectiv proiectul programului de activitate a Asociatiei si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe viitor;
c) asigura conducerea operativa a Asociatiei între conferintele nationale si realizeaza administrarea si gestionarea patrimoniului Asociatiei;
d) pregateste si convoaca Conferinta Nationala anuala ordinara si Conferinta Nationala extraordinara a Asociatiei;
e) aproba organigrama si politica de personal a Asociatiei, precum sinormele privind desfasurarea activitatii aparatului executiv al Asociatiei;
f) aproba componenta comisiilor de lucru propuse potrivit prevederilor art. 22 din prezentul regulament si prezinta Conferintei Nationale în raportul anual de activitate modul de realizare a atributiilor de catre aceste comisii;
g) aproba cererile de înscriere a noilor membrii si le supune ratificarii Conferintei Nationale;
h) analizeaza si propune Conferintei Nationale actiuni cu privire la schimbarea sediului Asociatiei, structura organizatorica a aparatului executiv, precum si cu privire la înfiintarea sau desfiintarea filialelor;
i) îndeplineste si alte atributii prevazute de Statutul Asociatiei, de prezentul regulament, precum si de hotarârile Conferintei Asociatiei;
j) încheie, daca este cazul, acte juridice în numele si pe seama Asociatiei;
k) stabileste masuri de organizare si desfasurare a controlului financiar în cadrul Asociatiei;
l) organizeaza periodic acordarea de distinctii si premii în cadrul Asociatiei, atât pentru membrii asociatiei, cât si pentru personalitatile care colaboreaza cu Asociatia în cadrul activitatii din România si din alte tari;
m) adopta masuri cu caracter exceptional si de urgenta aflate în competenta Conferintei Nationale si le supun aprobarii Conferintei Nationale în prima sesiune;
n) stabileste nivelul de retribuire a personalului din aparatul executiv al Asociatiei.
(2) În exercitarea atributiilor, Consiliul Director emite decizii si hotarâri.
(3) Deciziile si hotarârile emise de catre Consiliul Director, considerate contrare Legii, Statutului, sau Regulamentului de organizare si functionare al Asociatiei, pot fi atacate la Comisia de conduita etica si profesionala, de oricare dintre membrii acesteia sau de catre oricare dintre membrii Consiliului Director, care în momentul adaptarii deciziei ori hotarârii, au lipsit, au votat împotriva, au împuternicit alt membru si au cerut sa se însereze acest lucru în procesul-verbal al sedintei.
Art. 20. (1) Presedintele ales de catre Consiliul Director este presedintele Asociatiei, precum si al Consiliului Director. Presedintele prezideaza lucrarile Conferintei Nationale si ale Consiliului Director.
(2) Presedintele ori înlocuitorul sau de drept reprezinta Asociatia în raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, cu institutiile publice,precum si cu organizatiile nationale profesionale din alte tari si organismele internationale ale profesiei de expert topograf judiciar, aparând prestigiul si independenta profesionala a membrilor Asociatiei.
(3) În exercitarea atributiilor sale presedintele semneaza hotarârile Consiliului Director si deciziile pentru functionarea Asociatiei.
(4) Presedintele asigura conducerea operativa a activitatii Asociatiei, între sedintele Consiliului Director, urmarind realizarea programului anual al acesteia.
(5) Urmareste si sprijina realizarea programului anual de activitate al Asociatiei.
(6) Semneaza contractele aprobate de Consiliul Director care angajeaza Asociatia si aproba efectuarea platilor pentru desfasurarea activitatii.
(7) Poate delega atributiile sale catre vicepresedintii Asociatiei.
Art. 21.(1) Comisia de cenzori este formata din trei membri, condusa de un presedinte, din care cel putin unul trebuie sa aiba calitatea de expert contabil.
(2) Membrii Comisiei de cenzori trebuie sa îndeplineasca conditia de integritate profesionala si sa aiba capacitatea deplina de exercitiu.
(3) Membrii Comisiei de cenzori nu pot avea nici o alta functie în Asociatie, nu pot lua decizii cu caracter executiv si nu pot încheia acte de gestiune.
(4) Comisia de cenzori îndeplineste urmatoarele atributii:
a) examineaza conturile, verifica modul de utilizare a patrimoniului Asociatiei, efectueaza verificari financiar contabile cu privire la respectarea si gestionarea fondurilor proprii;
b) verifica bilantul si raportul de gestiune înaintea prezentarii acestora în Conferinta Nationala;
c) întocmeste rapoarte si le prezinta Consiliului Director si Conferintei Nationale, la cererea acestora si/sau din proprieinitiativa;
d) participa la sedintele Consiliului Director al Asociatiei, cu rol consultativ, în calitate de invitati;
e) îndeplineste si alte atributii prevazute de dispozitiile legale învigoare, de Hotarârile Conferintei Nationale sau de Consiliul  Director.
(5) Pentru activitatea desfasurata membrii comisiei de cenzori
primesc o indemnizatie stabilita de Consiliul Director al Asociatiei.
                                 
                                         CAPITOLUL IV
                       Structura executiva a Asociatiei
Art. 22. Structura executiva a Asociatiei este compusa din:
(1) a) Comisiile de lucru ale Asociatiei organizate în functie de diversitatea activitatilor desfasurate în scopul realizarii obiectivelor Asociatiei;
b) Comisiile de lucru ale Asociatiei functioneaza în subordinea Consiliului Director fiind organizate în baza deciziei acestuia, atunci când se impune, conduse de un presedinte, formate din 3-7 membri, în functie de complexitatea activitatilor desfasurate.
(2) Secretariatul general asigura realizarea legaturilor functionale între compartimentele Asociatiei si a necesitatilor logistice pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatilor acesteia.
Art. 23. Comisia de strategie are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategia de dezvoltare a organizatiei;
b) realizeaza studii pe domeniul de activitate, atât la nivel national, cât si la nivel international, analizeaza si evalueaza date statistice privind evolutia specialitatii;
c) elaboreaza propunerile de perfectionare a cadrului legislativ si procedural în domeniul expertizei judiciare si extrajudiciare fiind un partener al institutiilor abilitate în acest domeniu;
d) contribuie la strategia de integrare si dezvoltare a activitatii de experti în cultura organizatiilor;
e) dezbate si formuleaza puncte de vedere asupra unor probleme privind activitatea de expertiza topografica;
f) promoveaza principiile, regulile si standardele de activitate elaborate de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara;
Art. 24 Comisia de standardizare si metodologie are urmatoarele atributii:
a) asigura întelegerea si însusirea noilor concepte în activitatea de expertiza datorita progreselor înregistrate pe plan international;
b) realizeaza studii asupra problematicii riscurilor pe principalele domenii de activitate;
c) organizeaza colocvii, simpozioane si alte manifestari în domeniu pentru informarea membrilor sai;
d) evalueaza necesitatile de pregatire profesionala ale membrilor Asociatiei tinând cont si de solicitarile acestora;
e) elaboreaza directiile de perfectionare si întocmeste planul anual de pregatire profesionala;
Art. 25 Comisia de pregatire profesionala, evaluare si avizare a cererilor de membru
are urmatoarele atributii:
a) organizeaza desfasurarea activitatilor de pregatire profesionala prin antrenarea membrilor Asociatiei cu experienta deosebita;
b) asigura documentatia aferenta de informare, tine evidentaparticipantilor si emite documentele de atestare a participarii la cursuri;
c) colaboreaza cu institutiile de profil in domeniul pregatirii profesionale în vederea organizarii de cursuri universitare, seminarii, materiale documentare, pliante etc.
d) emite recomandari de apreciere la cererea membrilor Asociatiei
referitoare la interesul manifestat de acestia fata de activitatea de expert topograf juduciar;
e) realizeaza demersurile necesare pentru organizarea si desfasurarea a examenului pentru obtinerea calitatii expert topograf judiciar;
f) analizeaza, evalueaza si avizeaza cererile de membru;
g) organizeaza activitatile de acordare a premiilor, diplomelor si distinctiilor pentru merite deosebite;
j) alte atributii.
Art. 26. Comisia organizatorica are urmatoarele atributii:
a) organizeaza si coordoneaza Conferinta Nationala;
b) elaboreaza proiecte de modificare a Statutului, a Regulamentului de organizare si functionare al Asociatiei s.a. pe baza propunerilor membrilor, în vederea dezbaterii în cadrul Conferintei Nationale;
c) coordoneaza si monitorizeaza activitatile publice ale Asociatiei;
d) alte atributii.
Art. 27. Comisia de informare si documentare are urmatoarele atributii:
a) organizeaza un birou de documentare si informare a membrilor Asociatiei;
b) realizeaza editarea, tiparirea si difuzarea prin mijloace proprii sau prin colaborare, de buletine informative, reviste si alte materiale publicitare si documentare în domeniul topografiei;
c) alte atributii.
Art.28. Comisia de consultanta si asistenta are urmatoarele atributii:
a) promoveaza interesele membrilor în legatura cu scopurile activitatii Asociatiei;
b) acorda consultanta de specialitate pe problemele de interes ale membrilor asociatiei;
c) acorda asistenta membrilor Asociatiei care doresc sa îmbratiseze profesia de expert topograf;
d) prin intermediul membrilor sai, Asociatia poate acorda sprijin de specialitate, la cerere, institutiilor, asociatiilor sau altor organizatii profesionale;
e) alte atributii.
Art. 29. Comisia de conduita etica are urmatoarele atributii:
a) cerceteaza abaterile savârsite de membrii Asociatiei privitoare la respectarea Statutului, prezentului regulament si al celorlalte hotarâri ale Consiliului Director;
b) prezinta rezultatele investigatiei Consiliului Director cu propuneri concrete de solutionare;
c) alte atributii.
Art. 30. Comisia pentru relatii cu organismele din tara si strainatate  are urmatoarele atributii:
a) promoveaza dezvoltarea relatiilor între Asociatie si institutiile din România pe baza respectarii principiilor independentei si competentei profesionale;
b) stabileste si dezvolta colaborarea cu asociatii si alte institutii de specialitate si organisme internationale de profil, pentru realizarea scopurilor propuse;
c) coopereaza cu asociatiile si organizatiile similare din alte tari si poate participa la organismele internationale de profil, în vederea obtinerii de date si informatii, precum si la realizarea unor schimburi de experienta cu privire la activitatea de expert topograf;
d) asigura difuzarea informatiilor privind organismele internationale si evolutia profesiei pe plan extern;
e) asigura participarea la manifestarile si evenimentele de profil din tara si strainatate;
f) alte atributii.
Art. 31.  Secretariatul general este condus de un secretar general, ales prin vot, cu majoritate simpla, de Consiliul Director.
(2) Secretarul  general al Asociatiei îndeplineste urmatoarele atributii:
a) prezinta Consiliului Director proiectul programului de activitate anual al Asociatiei, rezultat din colaborarea cu comisiile de lucru ale Asociatiei;
b) asigura punerea în aplicare a hotarârilor Consiliului Director cu privire la elaborarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli, precum si organizarea contabilitatii la nivelul Asociatiei;
c) coordoneaza compartimentele executive ale Asociatiei;
d) propune Consiliului Director angajarea personalului executiv potrivit organigramei aparatului executiv al Asociatiei;
e) alte atributii stabilite de catre Consiliului Director al Asociatiei.
Art. 32. Compartimentele executive din subordinea Secretariatului General al Asociatiei sunt numite de Consiliul Director.
(1) Biroul de arhiva  care asigura serviciile pentru lucrarile Conferintei Nationale si pentru conducerea executiva a Asociatiei si îndeplineste urmatoarele atributii:
a) întocmeste si arhiveaza procesele-verbale ale tuturor sedintelor într-un registru special întocmit în acest scop;
b) executa lucrarile specifice de înregistrare si arhivare a corespondentei Asociatiei, primite si expediate;
c) asigura multiplicarea, distribuirea si arhivarea documentelor Asociatiei, a deciziilor si hotarârilor presedintelui si ale Consiliului Director si asigura transmiterea acestora catre destinatarii corespunzatori;
d) asigura pastrarea si conservarea dosarelor si a celorlalte documente ale Asociatiei.
(2) Biroul financiar  îndeplineste urmatoarele atributii:
a) coordoneaza si asigura elaborarea si prezentarea bugetului de venituri si cheltuieli, a situatiilor financiare si a altor rapoarte Consiliului Director, asigurând si raspunzând totodata de organizarea si conducerea contabilitatii;
b) asigura controlul financiar preventiv propriu.
(3) Biroul personal-  care îndeplineste urmatoarele atributii:
a) realizeaza buna gospodarire a bunurilor aflate în patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare desfasurarii acti

dora3mira

Cotizatia este de 30 lei/luna.
Colegii experti interesati de aderarea la APET-R sunt rugati sa se intereseze unde isi pot depune ADEZIUNEA .

advex

#5
Citat din: BEJENARU PETRU...Pentru participantii la conferinta li se va inmana DIPLOMA DE PARTICIPANT- care v-a conta pentru pregatire profesionala.

Felicitari pentru organizarea unor astfel de activitati de pregatire profesionala.

Din fraza de mai sus, construita mai ciudat, nu inteleg rostul unor diplome de participare cu influenta asupra calitatii serviciilor. Diploma certifica un nivel de pregatire sau rasplateste participarea la o competitie, concurs.
In rest, toate cele bune!

Mit

Pe organizatori, cred ca-i intereseaza mai mult cotizatia, decat alte si mai cate... :nod:

bradu13

pina sa infiinteze asociatia mai bine si-ar aviza la ocpi "operele" (expertizele) cum scrie la lege

bad wolf

#8
Citat din: bradu13pina sa infiinteze asociatia mai bine si-ar aviza la ocpi "operele" (expertizele) cum scrie la lege

Cred ca tu nu prea stii legea.
Deocamdata nu exista lege pe bza careia sa se avizeze expertizele.
Nu stiu ce calitati speciale ai tu dar modul de a-ti exprima prerea despre Expertizele tehnice nu-ti face cinste.
Sper sa gasesc cararea corecta !

bradu13

#9
Citat din: bad wolf
Citat din: bradu13pina sa infiinteze asociatia mai bine si-ar aviza la ocpi "operele" (expertizele) cum scrie la lege

Cred ca tu nu prea stii legea.
Deocamdata nu exista lege pe bza careia sa se avizeze expertizele.
Nu stiu ce calitati speciale ai tu dar modul de a-ti exprima prerea despre Expertizele tehnice nu-ti face cinste.
hgr1210/2004. iar cineva din familie e "beneficiarul" unei astfel de expertize de a ramas cu dreptatea in brate si atat

Mit

bad wolf, am tot amanat interventia mea privind postarile tale, dar dupa a n-a oara in care esti pus la zid, trebuie sa scriu macar cateva randuri.

art.3 lit. h)  din HGR-ul lui "bradu13" spune TOTUL.

In alta ordine de idei am la activ peste 10 sentinte definitive in procese de granituire pe care nu le-am putut intabula cu lucrare avizata de OCPi Timis.
Motivul? Au la baza expertize topo. proaste.
Exemple?
1. Expertiza la top.a, vecin cu top.b, granituire datorita plus de suprafata; limita comuna facuta drept (pct. 1-2); vecinul dela b face dupa 1 luna si el rectif. de supraf., culmea... numit acelas expert, dar de data asta limita comuna cu top. a are o inflexiune de 60cm ( pct. 1-2-3-4).
2. Dezlipire teren prin casa
3. Dimensiuni aberante (greseli ale masuratorii cu 1-2 m)
4. Apartamentari in care una se scrie in partea scrisa a expertizei si alta se scrie pe plansele desenate. Un caz de tot rasul a fost cand dupa iesirea din indiviziune unul dintre proprietari trebuia sa treaca prin sufrageria celuilalt ca sa aiba acces la o debara, conform expertizei.

Concluzia... OBLIGATIA avizarii d.p.d.v.tehnic a TUTUROR expertizelor.

bad wolf

#11
Citat din: Mitbad wolf, am tot amanat interventia mea privind postarile tale, dar dupa a n-a oara in care esti pus la zid, trebuie sa scriu macar cateva randuri.

art.3 lit. h)  din HGR-ul lui "bradu13" spune TOTUL.

In alta ordine de idei am la activ peste 10 sentinte definitive in procese de granituire pe care nu le-am putut intabula cu lucrare avizata de OCPi Timis.
Motivul? Au la baza expertize topo. proaste.
Exemple?
1. Expertiza la top.a, vecin cu top.b, granituire datorita plus de suprafata; limita comuna facuta drept (pct. 1-2); vecinul dela b face dupa 1 luna si el rectif. de supraf., culmea... numit acelas expert, dar de data asta limita comuna cu top. a are o inflexiune de 60cm ( pct. 1-2-3-4).
2. Dezlipire teren prin casa
3. Dimensiuni aberante (greseli ale masuratorii cu 1-2 m)
4. Apartamentari in care una se scrie in partea scrisa a expertizei si alta se scrie pe plansele desenate. Un caz de tot rasul a fost cand dupa iesirea din indiviziune unul dintre proprietari trebuia sa treaca prin sufrageria celuilalt ca sa aiba acces la o debara, conform expertizei.

Concluzia... OBLIGATIA avizarii d.p.d.v.tehnic a TUTUROR expertizelor.

Nu am afirmat niciodata ca toate expertizele sunt corecte sau ca toti experti sunt sfinti.
Dar , exista, in legea 7 a cadstrului obligativitatea avizarii (nu a verificarii) expertizelor topografice , la cererea instantelor si numai (avizarea) asupra faptului daca datele topografice sunt corecte.
Iar verificarea se face pe baza unui regulament elaborat in colaborare de Ministerul Justitiei si Ancpi.
ORI , ACEST REGULAMENT NU EXISTA DEOCAMDATA, DECI NU SE POATE AVIZA NICIO EXPERTIZA.
ATENTIE! E VORBA DE AVIZARE NU DE VERIFICARE . NIMENI NU POATE INTERVENI IN DESFSURAREA UNEI EXPERTIZE, DAR JUSTITIABILUL ARE DREPTUL SA FACA OBIECTIUNI SAU SA SOLICITE O ALTA EXPETIZA.
In ceeace priveste HG 1210/2004 prin care se doreste avizarea(nu veriicarea) experizelor topocadastrale(exprimare le apartine) INAINTE DE DEPUNERE, nu se poate aplica , odata , tot din lipsa acelui Regulament, de care am ami spus si pentru ca legile (Org 2/2000, 178/2009 , 209/2010-sper sa nu fi gresit vreun numar , dar pentru cei foarte interesati se gasesc pe just.ro) care reglementeaza Expertiza tehnica juridiciara precizeaza clar unde trebuie sa depunem noi expertizele si cine trebuie sa solicite avizarea(nu verificarea).
Asa ca pana la aparitia acalui Regulament nu se va aviza nicio expertiza, chiar daca unele judete incearc sa solicite verificarea(nu avizarea) expertizelor pe baza ord 108, dar in acest caz nu ar mai fi expertiza cu onorariu sub 7-8000 lei.
Dupa cum am obsevat tu ai facut referire la expertize de partaj succesoral.
Aici iti dau dreptate ca se gasesc situatii aiurea, dar aceste expertize se fac de cel puti 3 experti de specialitati diferite.
Si.. ca fapt divers, am gasit si eu la o contraexpertiza(zilele trecute), un caz cand expertul constructor s-a permis sa dea casa unui mostenitprul , iar terenul ocupat de aceasta si din curta altui mostenitor, dar partajarea terenului nici macar nu era treba lui ci a expertului topo.
Si sa nu va imaginati ca toti autorizatii sunt extraordinari.
Nu uita ca eu sunt expet din 1992 si detin ctg. D, inca din 1998 de la primele autorizari , dar nu am curajul sa afirm ca nu am gresit niciodata , ffie la vreo expertiza fie la vreo lucrare de cadastru, dar nu am facut-o niciodata cu intentie.

Modificat de bad wolf (06-03-2011 15:16:01)
Sper sa gasesc cararea corecta !

bad wolf

Si va intreb , eu, acum : cine sa avizeze (sau sa verifice dupa cum doriti voi) expertizele topo, cand inspectorii de la OCPI-uri nu se pun de acord nici la avizarea unei simplei lucrari cadastrale, ori o expertiza topo-pentru cei ne avizati - este mult mai greu de realizat si presupune mult mai multe cunostinte decat cele pe care le au cei care lucreaza doar cadastru? Cine?
Sper sa gasesc cararea corecta !

bradu13

#13
Citat din: bad wolfSi va intreb , eu, acum : cine sa avizeze (sau sa verifice dupa cum doriti voi) expertizele topo, cand inspectorii de la OCPI-uri nu se pun de acord nici la avizarea unei simplei lucrari cadastrale, ori o expertiza topo-pentru cei ne avizati - este mult mai greu de realizat si presupune mult mai multe cunostinte decat cele pe care le au cei care lucreaza doar cadastru? Cine?


intr-adevar cine ? "reforma statului" in actiune , adica praf in ochi si deprofesionalizare in toate domeniile.

dora3mira

Oare cum sa fac sa dispara macar din anunturi remarcile care destabilizeaza, arata cat de suparati suntem si cat de nemultumiti ..... fara a supara pe careva ca i-am sters parerea ?!
O sa las fiecare postare pe care o puneti - mai putin pe cele care trec de linia bunului simt, desigur, ca si pana acum ..... dar..... cu plecaciune si respect am rugamintea ca sa primiti anunturile drept ceea ce sunt !
Nu este nimeni obligat sa se "inregimenteze" in organizatia APET_R  - daca nu aceasta ii este dorinta .
S-a incercat o sperietoare gen OGR- sustinuta o vreme de lege - si stiu prea bine ca am fost teribil de dezamagiti cu totii - si cei pacaliti si cu banii luati si cei care au asteptat sa vada ce se mai hotaraste tremurand de spaima ca ar putea sa nu isi mai poata practica meseria . Dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne resemnam de-a binelea si sa lasam lucrurile sa "curga" la voia intamplarii.
Oricat de greu ne-ar fi sa credem - tot printr-o organizatie care sa ne reprezinte vom reusi sa "navigam" in ape potrivnice.
Insa trebuie sa invatam deasemenea, sa lasam libertatea de a hotari ce e mai bine si cum - fiecaruia dintre noi -