A aparut un nou ordin

Creat de doara.florin, Apr 14, 2010, 07:16 PM

« precedentul - următorul »

doara.florin

Mai multe detalii la http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html" target="_blank">http://www.monitoruloficial.ro/RO/artic ... --339.html  de la pagina 5. Daca nu functioneaza corect : selectati data de 13.04.2010 si cautati  M. Of. Partea I nr. 231    !

Modificat de doara.florin (14-04-2010 16:21:09)

advex

ORDIN
pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea sau recunoasterea autorizării persoanelor fizice si juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care apartine Spatiului Economic European în vederea realizării si verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei si al cartografiei pe teritoriul României


Având în vedere prevederile art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 privind desfăsurarea activitătii de realizare si de verificare a lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei de către persoanele fizice si juridice autorizate pe teritoriul României, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 795/2001,
în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare
directorul general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind autorizarea sau recunoasterea autorizării persoanelor fizice si juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care apartine Spatiului Economic European în vederea realizării si verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei si al cartografiei pe teritoriul României, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 
Directorul general al Agentiei Nationale
de Cadastru si Publicitate Imobiliară,
Mihai Busuioc

Bucuresti, 29 martie 2010.
Nr. 107.
 
ANEXĂ

REGULAMENT
privind autorizarea sau recunoasterea autorizării persoanelor fizice si juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care apartine Spatiului Economic European în vederea realizării si verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei si al cartografiei pe teritoriul României


CAPITOLUL I

Dispozitii generale


Art. 1. - (1) Prezentul regulament stabileste cadrul legal pentru autorizarea sau recunoasterea autorizării persoanelor fizice si juridice care pot să realizeze si să verifice lucrări de specialitate.

(2) În sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au următoarele semnificatii:
a) persoană fizică - cetătean al unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat care apartine Spatiului Economic European, luat individual, în calitate de subiect de drept civil, fiind titularul unor drepturi si obligatii ce alcătuiesc continutul raportului juridic civil;
b) persoană juridică - entitate care are sediul social în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European, reprezentată de una sau mai multe persoane fizice, constituită cu respectarea cerintelor legale de fond si de formă, de sine stătătoare, ce are un patrimoniu distinct, în scopul desfăsurării unei activităti specifice, cu toate drepturile si obligatiile ce decurg din aceasta;
c) lucrări de specialitate - lucrări în domeniul cadastrului, al geodeziei si al cartografiei.

(3) Calitatea de persoană autorizată se obtine prin emiterea de către Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară, identificată în continuare prin abrevierea ANCPI, sau de către oficiile de cadastru si publicitate imobiliară, identificate în continuare prin abrevierea OCPI, a certificatului de autorizare, act ce dovedeste competenta tehnică si însusirea reglementărilor legale în vigoare a persoanelor fizice si juridice care pot să realizeze si să verifice lucrări de specialitate.

(4) Lucrările de specialitate realizate de către persoanele autorizate potrivit prevederilor prezentului regulament, stampilate de executant, nu pot fi utilizate decât dacă sunt receptionate de ANCPI sau OCPI, după caz, potrivit reglementărilor în vigoare.

Art. 2. - (1) Realizarea lucrărilor de specialitate cuprinde executarea operatiunilor de teren si de birou, întocmirea documentelor tehnice care compun lucrarea, asumarea responsabilitătii corectitudinii datelor si a documentelor grafice si textuale prin semnătură si stampilă, precum si prezentarea acestora la ANCPI sau OCPI, după caz, pentru receptie.

(2) Verificarea lucrărilor constă în executarea operatiunilor de verificare la teren si la birou, conform Regulamentului de avizare, verificare si receptie a lucrărilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei si al cartografiei si asumarea răspunderii cu privire la corectitudinea lucrării verificate.

Art. 3. - (1) Autorizarea are ca scop asigurarea premiselor pentru desfăsurarea activitătilor de specialitate în conditiile îndeplinirii cerintelor tehnice si calitative prevăzute în regulamentele, instructiunile si normele tehnice elaborate de ANCPI.

(2) Prin autorizare se atestă capacitatea tehnico-profesională a persoanelor fizice sau juridice să execute lucrări de specialitate recunoscute oficial si destinate a fi preluate în baza de date cadastrale si în fondul national de geodezie si cartografie.

(3) Atestarea capacitătii tehnico-profesionale se realizează prin verificarea nivelului de pregătire profesională si a posibilitătilor tehnice de executare a lucrărilor de specialitate ale persoanelor fizice si juridice care solicită autorizarea.

(4) Ori de câte ori se înscrie identitatea unei persoane fizice în lucrările de specialitate, numele se înscrie cu toate literele mari, iar prenumele numai cu prima literă mare, precum si initiala tatălui cu literă mare.


CAPITOLUL II
Autorizarea si recunoasterea autorizării persoanelor fizice


Art. 4. - (1) Autorizarea persoanelor fizice se solicită si se acordă pentru una dintre categoriile A, B, C, D sau E.

(2) Persoanele fizice autorizate în categoria A pot executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:
a) cele prevăzute la alin. (3) si (4);
b) proiectarea si realizarea retelelor de sprijin pentru lucrările de specialitate;
c) proiectarea si realizarea lucrărilor de cadastru general;
d) realizarea si actualizarea hărtilor.

(3) Persoanele fizice autorizate în categoria B pot executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:

a) cele prevăzute la alin. (4);
b) întocmirea planurilor de situatie necesare studiilor si proiectelor din domeniul constructiilor, al urbanismului, al amenajării teritoriului, delimitarea unitătilor-administrativ teritoriale;
c) executarea măsurătorilor necesare realizării sau actualizării sistemelor informationale specifice domeniului de activitate;
d) întocmirea documentatiilor topografice privind stabilirea si evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societătilor comerciale cu capital de stat, potrivit legii;
e) executarea măsurătorilor si a lucrărilor tehnice necesare întocmirii documentatiilor privind exproprierea pentru utilitate publică;
f) proiectarea si realizarea retelelor de îndesire pentru lucrări de specialitate;
g) trasarea si materializarea pe teren a limitelor imobilelor si a constructiilor.

(4) Persoanele fizice autorizate în categoria C pot executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:

a) întocmirea planurilor de amplasament si delimitare;
b) întocmirea planurilor de situatie necesare studiilor de prefezabilitate sau fezabilitate de interes local;
c) întocmirea planurilor parcelare;
d) întocmirea documentatiilor de scoatere sau reintroducere din circuitul agricol a terenurilor;
e) executarea lucrărilor topografice necesare punerii în posesie a titularilor prevăzuti de legile fondului funciar.

(5) Persoanele fizice autorizate în categoria D pot executa următoarele tipuri de lucrări de specialitate:

a) executarea si verificarea, în cadrul procesului de control intern al calitătii, a lucrărilor din categoria A;
b) proiectarea, executarea si completarea retelelor geodezice de referintă;
c) proiectarea si realizarea lucrărilor de fotogrammetrie.

(6) Persoanele fizice autorizate în categoria E pot executa lucrări de specialitate numai la nivelul unitătilor administrativ-teritoriale la care sunt angajate. Lucrările pe care le pot executa sunt: planuri parcelare, planuri de situatie pentru studii de prefezabilitate si/sau fezabilitate si pentru retele edilitare locale.

(7) ANCPI/OCPI, după caz, organizează gratuit, la cerere, programe de pregătire profesională cu angajatii unitătilor administrativ-teritoriale, în vederea autorizării în categoria E.

(8) Oricare dintre persoanele autorizate în categoriile A-D poate fi angajată în structura functională a serviciilor comunitare pentru cadastru si agricultură al unitătii administrativ-teritoriale pentru executarea lucrărilor prevăzute la alin. (6), precum si pentru cele necesare procedurii succesorale. Lucrările de specialitate executate de către aceste persoane se fac numai în numele si pe seama autoritătii executive.

(9) Niciuna dintre persoanele prevăzute la alin. (6) si (8) nu poate executa nicio lucrare de specialitate în nume propriu.

Art. 5. - Pot solicita autorizarea persoanele fizice care îndeplinesc conditiile de studii si de vechime stabilite pentru una dintre categoriile A, B, C, D sau E, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 6. - În vederea obtinerii autorizării, persoana fizică, cetătean român, prezintă un dosar de autorizare la ANCPI sau OCPI, după caz, care cuprinde următoarele documente:

a) cerere-tip pentru autorizare, conform anexei nr. 2;
b) curriculum vitae, conform anexei nr. 3;
c) listă a lucrărilor de specialitate realizate si a celor la care a participat, specificând: denumirea lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de executie, suprafata aproximativă a lucrării, tipul lucrării;
d) diplome de studii, titluri stiintifice, cursuri de pregătire si perfectionare;
e) documente de atestare a experientei profesionale, cum ar fi: carnet de muncă actualizat, vizat pentru conformitate, adeverinte, astfel încât să poată fi făcută echivalarea cu categoriile de autorizare prevăzute la art. 4;
f) certificat de cazier judiciar, în copie;
g) certificat de cazier fiscal, în copie;
h) chitantă pentru plata taxei de autorizare, în copie;
i) copie de pe buletinul de identitate sau de pe cartea de identitate, după caz.

Art. 7. - (1) În vederea recunoasterii autorizării, cetătenii unui stat membru al Uniunii Europene sau ai unui stat care apartine Spatiului Economic European depun la ANCPI un dosar cu următoarele documente:

a) cerere pentru recunoasterea autorizării;
b) copie de pe cartea de identitate sau de pe pasaport, valabile;
c) curriculum vitae, conform anexei nr. 3;
d) copii ale diplomelor, ale certificatelor sau ale titlurilor care atestă pregătirea profesională în domeniul de specialitate, recunoscute în conditiile Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările si completările ulterioare, însotite de documentul privind curicula scolară si stagiile efectuate în timpul formării profesionale;
e) documente de atestare a experientei profesionale, astfel încât să poată fi făcută echivalarea cu categoriile de autorizare prevăzute la art. 5;
f) certificat de cazier judiciar sau alt document echivalent, în copie, emis conform prevederilor legale ale statului membru ale Uniunii Europene sau al unui stat care apartine Spatiului Economic European;
g) chitantă pentru plata taxei de autorizare, în copie; h) certificat de cazier fiscal, în copie;
i) listă cu lucrările de specialitate realizate si a celor la care a participat, cuprinzând: denumirea lucrării, zona în care aceasta este amplasată, perioada de executie, suprafata aproximativă a lucrării, tipul lucrării.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie însotite de o traducere în limba română, efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justitiei, sau de o traducere oficială echivalentă.
(3) Cetătenii unui stat membru al Uniunii Europene ori ai unui stat care apartine Spatiului Economic European trebuie să îndeplinească aceleasi conditii solicitate cetătenilor români în vederea autorizării.

Art. 8. - (1) Persoanele fizice care apartin unui stat membru al Uniunii Europene sau unui stat component al Spatiului Economic European pot solicita recunoasterea documentului prin care se autorizează executarea de lucrări de specialitate, sub rezerva efectuării unui stagiu de pregătire cu durata între o lună si 6 luni; în perioada stagiului persoana fizică are obligatia să realizeze, în colaborare cu persoane fizice sau juridice autorizate să desfăsoare lucrări de specialitate pe teritoriul României, cel putin o lucrare de tipul si complexitatea celor pentru care solicită recunoasterea autorizării.

(2) La sfârsitul perioadei de stagiu solicitantul depune lucrarea de specialitate executată pe teritoriul României la ANCPI, receptionată, în prealabil, de către OCPI sau ANCPI, după caz.

(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1) solicitantii care demonstrează prin documente că au realizat pe teritoriul României, direct sau în colaborare cu persoane fizice ori juridice autorizate, cel putin o lucrare din categoria de lucrări de specialitate pentru care solicită autorizarea.

(4) Comisia de autorizare din cadrul ANCPI analizează dosarul depus si lucrarea de specialitate întocmită în perioada stagiului si dispune echivalarea documentului de autorizare.

(5) În cazul în care solicitantul nu îndeplineste conditiile minime pentru încadrarea într-o categorie de autorizare, conform prevederilor prezentului regulament, comisia de autorizare dispune, motivat, respingerea echivalării autorizării. Solicitantul este informat în scris asupra motivului respingerii.

Art. 9. - (1) Sunt autorizate la cerere, fără examinare, cu plata taxei legale pentru categoria D, persoanele fizice române care au studii universitare de licentă în specialitătile geodezie, topografie sau cadastru si care îndeplinesc cel putin una dintre următoarele conditii:

a) au titlul de doctor în domeniul stiintelor ingineresti în oricare dintre specialitătile: geodezie, cartografie, cadastru, topografie, fotogrammetrie sau teledetectie;
b) au atestat de cercetător stiintific principal, gradul 1, consilier categoria A, clasa I, gradul 1, expert categoria A, clasa 1, gradul 1, inginer gradul 1, inginer proiectant gradul IA, cartograf gradul 1, cu o vechime în domeniile de specialitate de minimum 10 ani.
(2) Pentru autorizare, persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să depună un dosar conform prevederilor art. 6.

Art. 10. - (1) Dosarele de autorizare pentru categoriile Asi D se depun la sediul ANCPI, iar pentru categoriile B, C si E, la sediul OCPI.
(2) Evidenta dosarelor de autorizare se tine într-un registru special destinat acestui scop.
(3) Dosarele de autorizare, indiferent de decizia comisiei de autorizare, de admitere sau de respingere a solicitării, rămân în arhiva ANCPI, respectiva OCPI.
(4) Secretarul comisiei de autorizare răspunde de registrul de evidentă a dosarelor de autorizare, precum si de integralitatea si arhivarea acestora.

Art. 11. - (1) Activitatea de autorizare a persoanelor fizice este organizată si coordonată de ANCPI pentru toate categoriile de lucrări de specialitate.

(2) Autorizarea persoanelor fizice care solicită categoria B, C si E este organizată numai de OCPI din judetul în care solicitantul îsi are domiciliul fiscal.

Art. 12. - (1) Autorizarea persoanelor fizice pentru categoriile de lucrări Asi D se face de către ANCPI prin comisia de autorizare.

(2) Prin ordin al directorului general al ANCPI se numesc comisia de autorizare si comisia de solutionare a contestatiilor cu privire la rezultatele examenului de autorizare.
(3) Comisia de autorizare este constituită la nivelul ANCPI din specialisti în domeniul cadastrului, al geodeziei sau al cartografiei si este formată din presedinte, 6 membri, dintre care unul va fi desemnat supleantul presedintelui, si 3 membri supleanti.
(4) În cazul imposibilitătii participării la sedintele comisiei de autorizare a unui membru titular, presedintele comisiei convoacă unul dintre membrii supleanti.
(5) Membrul supleant participă cu drepturi depline la lucrările comisiei de autorizare, în absenta membrului titular pe care îl înlocuieste.
(6) Comisia de autorizare se întruneste legal în prezenta a 5 membri.
(7) Secretariatul comisiei de autorizare este asigurat de o persoană din structura functională a ANCPI, numită de directorul general al ANCPI.
(8) În vederea constituirii comisiei de autorizare, Directia de cadastru stabileste o listă cu cel putin 9 specialisti în domeniile de specialitate, care se bucură de prestigiu profesional si de autoritate morală.
(9) Comisia de solutionare a contestatiilor se constituie, când este cazul, în urma sustinerii examenului de autorizare, din 3 specialisti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei si al cartografiei, altii decât cei din comisia de autorizare.

Art. 13. - (1) Autorizarea în categoriile de lucrări B, C si E se face de către comisia de autorizare, organizată la nivelul OCPI. Componenta comisiei este stabilită prin ordin al directorului general al ANCPI, la propunerea directorului OCPI, cu avizul consultativ al Directiei de cadastru.
(2) Comisia de autorizare a OCPI este compusă din presedinte, 4 membri, dintre care unul va fi desemnat supleantul presedintelui si 2 membri supleanti.
(3) Prevederile art. 12 alin. (4) si (5) se aplică în mod corespunzător.
(4) Comisia de autorizare se întruneste legal în prezenta a cel putin 3 membri.
(5) În vederea constituirii comisiei de autorizare la nivelul OCPI, Serviciul de cadastru stabileste o listă cu cel putin 4 specialisti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei si al cartografiei care se bucură de prestigiu profesional si de autoritate morală. Din comisia de autorizare fac parte, obligatoriu, inginerul-sef, registratorul-sef si o persoană fizică autorizată, care se bucură de prestigiu moral si profesional, cu domiciliul fiscal în judetul respectiv.
(6) Secretariatul comisiei de autorizare este asigurat de o persoană din structura functională a OCPI, numită de directorul OCPI.
(7) Comisia de solutionare a contestatiilor se constituie prin decizie a directorului OCPI, când este cazul, în urma sustinerii examenului de autorizare; comisia de solutionare a contestatiilor este constituită din 3 specialisti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei si al cartografiei, altii decât cei din comisia de autorizare.

Art. 14. - (1) Mandatul fiecărei comisii de autorizare este de 2 ani.
(2) O persoană nu poate fi membră în acelasi mandat în mai mult de două comisii de autorizare.
(3) Componenta comisiei de autorizare se poate modifica, prin ordin al directorului general al ANCPI, cu respectarea prevederilor art. 12 si 13, în cazuri bine justificate.
(4) În exercitarea atributiilor sale comisia de autorizare adoptă decizii cu votul majoritătii membrilor prezenti; în caz de paritate de voturi, votul presedintelui este decisiv.

Art. 15. - (1) Componenta dosarelor de autorizare este verificată de secretarul comisiei de autorizare, care întocmeste listele cu solicitările primite, comunică solicitantilor data de examinare stabilită de presedinte si convoacă membrii comisiei, prin dispozitie a presedintelui comisiei de autorizare.

(2) Secretarul prezintă comisiei de autorizare dosarele persoanelor fizice sau juridice solicitante.

(3) Membrii comisiei de autorizare sunt convocati prin dispozitie a presedintelui ori de câte ori este nevoie, astfel încât dosarele de autorizare să fie solutionate în mod operativ.

Art. 16. - (1) Înainte de programarea candidatilor la proba practică/scrisă, comisia de autorizare analizează dosarele prezentate si decide:
a) admiterea dosarului;
b) solicitarea depunerii si a altor documente;
c) respingerea dosarului.

(2) Sedintele comisiei de autorizare se consemnează în procese-verbale ale sedintelor.
(3) În situatia prevăzută la alin. (1) lit. b), dosarul poate fi completat o singură dată, în termen de 30 de zile de la primirea adresei prin care se solicită completarea.
(4) În cazul necompletării la termen sau al completării necorespunzătoare, dosarul se respinge.
(5) În cazul respingerii dosarului de autorizare sau al nepromovării examenului de autorizare, taxa nu se restituie.

Art. 17. - (1) Examenul de autorizare constă în două probe: o probă scrisă si o probă practică/interviu, în functie de categoria de autorizare solicitată.
(2) Promovarea examenului se va face cu nota minimă 7, rezultată din media aritmetică a notelor obtinute la cele două probe, nota minimă de promovare a fiecărei probe fiind 5.
(3) Examinarea candidatilor care solicită autorizarea pentru categoriile de lucrări Asi D constă în sustinerea de către acestia a unei probe scrise si a unui interviu.
(4) Tematica pentru proba scrisă si pentru interviu se elaborează de Directia de cadastru si este afisată pe pagina de internet a ANCPI ori poate fi pusă la dispozitia solicitantilor la depunerea dosarului sau la cerere.
(5) În cadrul interviului candidatul pregăteste, la alegere, în vederea prezentării, pe lângă tematica precizată la alin. (4), o lucrare de specialitate la care a participat personal, astfel încât să cuprindă aspecte din categoriile de autorizare solicitate.
(6) Interviul se sustine după promovarea probei scrise.

Art. 18. - (1) Examinarea candidatilor care solicită autorizarea pentru categoriile de lucrări B, C sau E constă în:

a) probă practică: măsurători la teren si prelucrarea datelor;
b) probă scrisă, conform tematicii stabilite de ANCPI.

(2) Tematica se elaborează de ANCPI si este adusă la cunostinta candidatilor prin afisarea pe pagina de internet si la sediul oficiului teritorial cu cel putin 10 zile înainte de data examinării. Durata probei practice este de maximum două ore, pe parcursul unei singure zile.

Art. 19. - (1) Deciziile comisiei de autorizare se întocmesc conform anexei nr. 4.

(2) Deciziile luate în urma examinării se afisează pe pagina de internet a ANCPI sau a OCPI si la sediul acestora, după caz, în maximum 3 zile lucrătoare de la data celei de-a doua probe a examenului.

Art. 20. - Deciziile comisiei de autorizare pot fi contestate în scris, în termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor.

Art. 21. - (1) Contestatiile se analizează în termen de 10 zile calendaristice de la înregistrarea lor de către comisia de solutionare a contestatiilor.

(2) Decizia comisiei de solutionare a contestatiilor se comunică în scris contestatarului.

Art. 22. - (1) În urma promovării examenului de autorizare, persoana fizică primeste de la ANCPI sau, după caz, de la OCPI un certificat de autorizare, conform anexei nr. 5.
(2) În termen de 30 de zile de la emiterea certificatului de autorizare, persoanele fizice îsi procură stampilă de autorizare, conform anexei nr. 6, pentru categoria de lucrări de specialitate pentru care a obtinut autorizarea si înaintează la ANCPI, respectiv la OCPI, formatul acesteia împreună cu specimenul de semnătură.
(3) Orice persoană fizică autorizată poate solicita examinarea pentru o altă categorie, dacă îndeplineste conditiile prevăzute de regulament.
(4) Certificatul de autorizare se emite într-un exemplar, iar înainte de detasarea cotorului se scanează si se arhivează în format electronic la OCPI/ANCPI, după caz.

Art. 23. - (1) Persoanele fizice autorizate au următoarele drepturi:
a) să desfăsoare activităti în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei si al cartografiei;
b) să acorde asistentă tehnică în cadrul categoriilor de lucrări în care au primit autorizarea;
c) să perceapă onorarii pentru activitătile de specialitate desfăsurate;
d) să îsi sustină la receptie lucrările de specialitate executate;
e) să depună si să ridice în numele beneficiarului lucrării de specialitate documentatiile înregistrate la OCPI/ANCPI, în vederea avizării/receptiei;
f) să participe la licitatii;
g) să detină si să folosească stampila;
h) să se constituie în asociatii profesionale, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
i) să solicite si să primească date si informatii din arhiva OCPI/ANCPI, necesare executării lucrărilor de specialitate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
j) să acorde asistentă tehnică, consultantă si să verifice lucrările realizate de persoane autorizate pentru categoriile A, B sau C, în cazul persoanelor fizice autorizate în categoria D;
k) să ceară în numele beneficiarului lucrării de specialitate efectuarea oricărui serviciu de către ANCPI/OCPI, dacă este împuternicit de acesta;
l) să refuze motivat realizarea unor lucrări de specialitate, ca urmare a solicitării în scris a beneficiarului. Refuzul se formulează în scris, se înregistrează în registrul de evidentă a lucrărilor realizate/refuzate si se transmite solicitantului.

(2) Persoanele fizice autorizate în categoria E nu beneficiază de drepturile prevăzute la alin. (1) lit. c), f), k) si I).

Art. 24. - (1) Persoanele fizice autorizate au următoarele obligatii:

a) să respecte standardele, metodologiile, normele, regulamentele si instructiunile elaborate de ANCPI, precum si celelalte dispozitii legale în vigoare;
b) să încheie conventie cu beneficiarul pentru executarea lucrărilor de specialitate, conform prevederilor legale în vigoare;
c) să întocmească si să tină la zi un registru de evidentă a lucrărilor de specialitate realizate/refuzate si un registru de evidentă a lucrărilor verificate, după caz, conform anexei nr. 7;
d) să anunte în scris, în termen de 15 zile, ANCPI/OCPI despre orice modificare a domiciliului fiscal si a datelor de contact înscrise în evidentele acestora;
e) să pună la dispozitia persoanelor împuternicite de ANCPI sau OCPI datele necesare pentru verificarea activitătii la categoriile de lucrări în care au fost autorizate, precum si registrele de evidentă a lucrărilor realizate/verificate;
f) să realizeze numai lucrări de specialitate din domeniile în care sunt autorizate;
g) să nu pretindă sau să nu încaseze alte onorarii decât cele stabilite potrivit legii si regulamentelor ANCPI;
h) să păstreze minimum 3 ani lucrările de specialitate avizate/receptionate de către OCPI/ANCPI, pe care să fie mentionate numărul de înregistrare la OCPI/ANCPI si numărul de ordine din registrul propriu de evidentă a lucrărilor si adresele de motivare pentru lucrările refuzate;
i) să se prezinte, în urma convocării, la sediul ANCPI/OCPI, la data si ora stabilite. Persoana convocată, aflată în imposibilitate de a se prezenta, comunică OCPI în scris, în timp util, motivul neprezentării, astfel ca întâlnirea să poată fi re programată;
j) să refacă lucrările de specialitate executate, la solicitarea ANCPI/OCPI, în termenul stabilit;
k) să execute lucrări de specialitate cu aviz de executie si pe bază de documente si date provenite din surse autorizate;
l) să nu aducă atingere probitătii si prestigiului profesional;
m) să nu refuze repetat si nejustificat executarea de lucrări de specialitate si să nu conditioneze încheierea conventiilor pentru executarea lucrărilor de specialitate de stipularea unor clauze inechitabile;
n) să detină certificat metrologic valabil pentru aparatura de măsurat utilizată, licente pentru sistemul de programe pentru computere si procedurile de aplicare a lor furnizate odată cu computerul sau separat;
o) să folosească stampila numai pentru lucrările de specialitate executate în nume propriu.
(2) Persoanele fizice autorizate în categoria E nu au obligatiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c), g), m) si o).
(3) Persoanele fizice autorizate nu pot executa lucrări de specialitate pe seama si în numele persoanei juridice neautorizate, cu exceptia persoanelor fizice autorizate în categoria E, care pot executa lucrări de specialitate pentru unitatea administrativ-teritorială angajatoare - primăria/consiliul local -, unde sunt angajate.
(4) Persoanele fizice autorizate angajate în cadrul persoanelor juridice autorizate completează în registrul de evidentă a lucrărilor realizate/refuzate si în registrul de evidentă a lucrărilor verificate atât lucrările de specialitate executate în nume propriu, cât si lucrările executate în numele persoanei juridice.
(5) Persoanele fizice autorizate sunt supuse controlului de către ANCPI/OCPI o dată la 3 ani sau ori de câte ori este nevoie.

CAPITOLUL III
Autorizarea si recunoasterea autorizării persoanelor juridice

Art. 25. - Activitatea de realizare si de verificare a lucrărilor din domeniul cadastrului, al geodeziei si al cartografiei poate fi realizată de persoane juridice care au în statutul si în contractul de societate ca obiect de activitate principal ,,Activităti de inginerie si consultantă tehnică" legate de aceste domenii, conform Clasificării activitătilor din economia natională.

Art. 26. - (1) Autorizarea persoanelor juridice se solicită si se acordă în conformitate cu prevederile anexei nr. 8, astfel:
a) clasa a III-a - pentru categoriile de lucrări B, C;
b) clasa a II-a - pentru categoria de lucrări A;
c) clasa I - pentru categoria de lucrări D;
d) clasa S, clasă specială.

(2) Se pot autoriza în clasă specială si persoane juridice care nu îndeplinesc conditiile art. 27, pentru a executa lucrări de cadastru, de geodezie si de cartografie în interesul propriu al institutiei publice/persoanei juridice cu capital majoritar sau partial de stat si cu angajati proprii. Prin interes propriu se întelege realizarea lucrărilor de cadastru, de geodezie, de cartografie în folosul angajatorului.

(3) Lucrările executate de persoanele juridice autorizate în clasa S sunt stampilate numai de către acestea, cu mentionarea persoanei fizice autorizate care a executat lucrarea de specialitate.

Art. 27. - (1) Persoanele juridice care solicită ANCPI autorizarea au obligatia să dovedească prin documente justificative:
a) numărul persoanelor fizice autorizate în calitate de asociat, administrator sau angajat pe o perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, în functie de clasa solicitată;
b) detinerea mijloacelor necesare realizării si verificării lucrărilor de specialitate: dotarea tehnică adecvată, logistica corespunzătoare, asigurarea conditiilor optime de desfăsurare a lucrărilor de teren si de birou;
c) detinerea unui sediu social sau a unui loc unde se exercită gestiunea administrativă si conducerea efectivă a afacerilor, în cazul în care acestea nu se realizează la sediul social declarat.

(2) Documentele sunt însotite de un raport de verificare, întocmit si semnat de inginerul-sef al OCPI din judetul în care persoana juridică îsi are sediul social.

Art. 28. - (1) În vederea obtinerii autorizării, persoana juridică înfiintată în România depune la ANCPI un dosar de autorizare, care contine:
a) cererea-tip prin care solicită autorizarea, conform anexei nr. 2;
b) raportul de verificare, prevăzut la art. 27 alin. (2);
c) documentele prevăzute în anexa nr. 9;
d) chestionarul de evaluare, conform anexei nr. 10;
e) chitanta pentru plata taxei de autorizare;
f) lista persoanelor fizice autorizate, angajate, pe baza cărora se autorizează firma;
g) certificat de cazier fiscal.

(2) Dosarul are paginile numerotate, iar documentele se prezintă în ordinea mentionată la alin. (1).

Art. 29. - (1)în vederea recunoasterii autorizării, persoanele juridice înfiintate într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European depun la ANCPI un dosar de autorizare cu următoarele documente:

a) cererea prin care solicită recunoasterea autorizării;
b) declaratia privind sediul social si sediul secundar;
c) certificatul sau orice document justificativ, în copie, care să probeze că persoana juridică este înregistrată în statul care apartine Uniunii Europene sau într-un stat care apartine Spatiului Economic European, emis de autoritatea competentă a statului de origine;
d) portofoliul cu lucrări de specialitate executate;
e) cazierul fiscal sau alt document e

John Doe

Foarte interesant... când o sa am toti nervii la mine o sa-l citesc pe tot... deocamdata, autorizatii cat. D nu au voie sa faca decât verificari, retele si fotogrammetrie? Altceva nimic?

PatrauleaSerifu

nu mai stiu aia de la ANCPI de unde sa mai ia bani:))))si au mai gasit o modalitate:)))ca asha ca stau toata ziua si joaca solitare pe calc:)))

bad wolf

#4
Citat din: John DoeFoarte interesant... când o sa am toti nervii la mine o sa-l citesc pe tot... deocamdata, autorizatii cat. D nu au voie sa faca decât verificari, retele si fotogrammetrie? Altceva nimic?

Ai interpretat gresit.
Posesorii cat. D pot face toate tipurile de lucrari ,iar posesorii cat . includ si cat B si C.

Problema e alta.
Sefii ANCPi isi bat joc , pur si simplu de noi.
Dupa ce in prima sedinta , cand au citit memoriile trimise de noi renuntasera , la proiectul pe care , cica il pusesera "spre dezbatere pulica", dar se pare ca unele influente sunt foarte mari asupra presedintelui ANCPI, pentru ca dupa cum se observa , a revenit si a publicat ordinul aproape fara modificari.
Sa-i fie de bine, probabil ca va ajunge sa faca lucrari  doar cei care au initiat noua lege privind OGR(de fapt ei conduc , din umbra, ANCPI) si ciracii lor.
Sper sa gasesc cararea corecta !

PAULPOPESCU

DACA NU DADEAU UNII CU CLONTUL (sau GLONTUL daca vreti, ca la ARMATA sa zicem, nu fara aluzii) in OGR - pana l-au desfiintat (sau mai bine zis pana i-au retras dreptul de a autoriza), nu mai autoriza MARIA SA ANCPI, care la anumite intervale mai modifica regulamentul, pentru a-si mai trage un fond barosan din taxe! Tot le-au taiat banii la inspectorii care se voiau asimilati cu judecatorii - magistratii pentru savantele verificari tehnice pe ortofotoplanuri. Tot le-au scazut si incasarile odata cu caderea pietii imobiliare si implicit a lucrarilor de cadastru depuse si verificate. Au tipat totii neavenitii in domeniul topografiei care ajunsesera sa manance o paine din cadastru, i-au montat si pe altii din domeniu (sub justificarea ca, vezi doamne, taxa e mare!) si doamna sora de apevist silistru a aruncat legea 16/2007 la gunoi. Sa vedeti acum taxe ANCPI, examinari ANCPI, spagi ANCPI! OGR, in noul proiect, spune clar ca cei odata autorizati, raman autorizati. ANCPI se caca cate un regulament nou din cand in cand pentru a ordona reautorizari pe taxe! Mai mult noua lege este discriminatorie: se ordona reautorizarea tuturor autorizatilor de OGR si a celor ANCPI autorizati pana in 2007 (intamplator anul aparitiei Ordinului)?!; dar cei care s-au autorizat dupa 2007 au fost autorizati dupa noul Regulament! Nu inteleg! Sau ma fac ca nu inteleg. Nu pun la indoiala faptul ca in spatele ANCPI SI OGR sunt intr-o mare masura aceasi oameni! Cu remarca ca, la ANCPI sunt subordonati puterii, sunt subordonati politic, sunt numiti politic, fara nici o legatura cu geodezia, topografia, cadastrul, fotogrametria, cartografia, mai sunt ... ? asta ca sa nu facem vreo discrimare profesionala la vastul nostru domeniu de masuratori terestre, spatiale ... iar un mai sunt? ... se practica politica "taxelor repetate", prin autorizari si reautorizari ONCGC, ANCPI, etc., de ce sa nu acceptam un OGR, cum este si un Ordin al arhitectilor, in care sa intram la terminarea studiilor sau pe parcurs, cand avem nevoie, dupa un stagiu de pregatire "civilizat" ca durata, caci vorba ceea, dupa orice stagiu de pregatire teoretica se impune si unul de pregatire practica sub indrumarea unui mai batran si oarecum mai experimentat. Mi se pare logic! Intrand sub obladuirea OGRului (si ca sa avem obladuirea lui, trebuie sa-l cotrolam, sa ne implicam in activitatea sa, s-o influentam pozitiv, sa-i urmarim initiativele sale, sa ni le impunem pe ale noastre), doar ar trebui sa fie Ordinul nostru - ASA TREBUIE SA FIE. Cititi articolul 1 - organizatie independenta, autonoma, apolitica, nonprofit - asta e, cel putin la origine; definita. De ce sa dam tot timpul bani de TAXE AUTORIZARI SI REAUTORIZARI ancpiului. Trebuie sa ne facem noi ordine in meserie nu NISTE OAMENI NUMITI POLITIC SA COLECTEZE BANI PRIN ORICE MIJLOACE. OGR poate si trebuie sa fie al nostru. Dar trebuie sa ne implicam noi insine prin noi sau prin reprezentantii nostri (alesi cum trebuie)! Cand s-a fondat ordinul de ce nu ati aderat cu totii, de ce, dupa ce ati aderat, care ati aderat, nu ati venit la sedintele de constituire sa propuneti oamenii pe care ii cunosteati (ca profesionisti, civic si umani)? Ati lasat sa vina in grup ordonat si incolonati oamenii patronilor din spatele ANCPI si mai nou OGR! Fiecare isi cunoaste colegii de breasla din juru-i, il stie ce-i poate capul si inima, stie unde s-a dus atunci cand nu stia ceva sa-l ajute - la unul care pricepea; nu se ducea doar el, veneau mai multi, deci tipul era tare - si bun si bine intentionat; trebuia impins in fata, nu lasati d'alde ala si d'alde ala! Numai asa ne putem controla activitatea, prin noi, prin ai nostri! ANCPI-ul sa faca prin profesori, prin cercetatori, daca or mai pe la noi si nu sau apucat de carti funciare (NU!), sa actualizeze atlase se semne conventionale, sa emita alte norme de timp de munca (cum ne normam munca - prin pretul la ha, la parcela; ce suntem agricultori; sau poate suntem de cand s-a apucat si tehnicianul agronom sau zootehnist sa faca cadastru) - sa instituie un cadru legal pentru licitatiile in topografie. Sa se ocupe de reteaua de sprijin, de statiile fixe; sunt atatea! Hai sa-i lasam in pace si sa schimbam Ordinul, sa-l facem al nosttru, nu al LOR! Ordinul este o organizatie profesionala; ea trebuie sa ne autorizeze! Nu o agentie subordonata politic! Propun convocarea unei Conferinte Nationale a Ordinului (caci ordinul exista!) la care sa participam cu totii prin noi insine si reprezentantii nostri alesi dintre noi, alesi cu mare DISCERNAMANT pentru ca dupa s-ar putea sa le zicem JOS! OGRul il putem face noi, ANCPIul e al guvernului. Si noi trebuie sa ne conducem, sa ne autorizam sa ne guvernam activitatea.

PAULPOPESCU

Scuzati-mi greselile gramaticale! M-am inflacarat prea tare! Poate ca nu se merita1 Cred ca nu se merita! Scuzati-mi de fapt interventia! Bye

John Doe

Corect ai scris din greseala bad wolf  ..."spre dezbatere pulica"... ce sa mai zic...

PatrauleaSerifu


Alin B.

Poate acum vom intelege ( desi s-ar putea sa fie prea tarziu) ca avem nevoie de o organizatie puternica care sa ne reprezinte real prin oameni alesi prin vot de catre membrii acestei organizatii.
  Acum suntem la mila ANCPI -ului si asteptam cu interes ce alte modificari nastrusnice mai apar.
  Sa le uram  bun venit in randurile autorizatilor celor cu studii medii sau universitare sau de care or fi in toate domeniile posibile si sa asteptam cu drag lucrarile efectuate de aceste persoane ce vor fi autorizate in noua clasa E ( nu ma refer la Mercedes  ) :D  !

autorizat

Cred ca este foarte normal ca institutiile Statului Roman sa  autorizeze
persoanele fizice si juridice si nu un SRL privat.
 OGR-ul sa se ocupe de simpozioane,activitati stiintifice sau de ce nu ,sa verifice  starea punctelor geodezice.Intre persoana autorizata si ANCPI nu are ce sa mai caute un intermediar.Exista deja UGR ce rol are?Apara interesele
memmbrilor sai.Dealtfel Regulamentul este foarte rezonabil si la subiect.

autorizat

Daca OGR va prelua  avizarea documentatiilor cadastrale atunci va avea dreptul sa autorizeze specialistii dupa cerintele lui.OGR-ul deocamdata este a cincea roata la caruta,vrea sa puna mina pe o afacere in care nu a investit nimic,ce a investit au fost banii furati (taxe , cotizatii)

bad wolf

#12
Citat din: PAULPOPESCUDACA NU DADEAU UNII CU CLONTUL (sau GLONTUL daca vreti, ca la ARMATA sa zicem, nu fara aluzii) in OGR - pana l-au desfiintat (sau mai bine zis pana i-au retras dreptul de a autoriza), nu mai autoriza MARIA SA ANCPI, care la anumite intervale mai modifica regulamentul, pentru a-si mai trage un fond barosan din taxe! Tot le-au taiat banii la inspectorii care se voiau asimilati cu judecatorii - magistratii pentru savantele verificari tehnice pe ortofotoplanuri. Tot le-au scazut si incasarile odata cu caderea pietii imobiliare si implicit a lucrarilor de cadastru depuse si verificate. Au tipat totii neavenitii in domeniul topografiei care ajunsesera sa manance o paine din cadastru, i-au montat si pe altii din domeniu (sub justificarea ca, vezi doamne, taxa e mare!) si doamna sora de apevist silistru a aruncat legea 16/2007 la gunoi. Sa vedeti acum taxe ANCPI, examinari ANCPI, spagi ANCPI! OGR, in noul proiect, spune clar ca cei odata autorizati, raman autorizati. ANCPI se caca cate un regulament nou din cand in cand pentru a ordona reautorizari pe taxe! Mai mult noua lege este discriminatorie: se ordona reautorizarea tuturor autorizatilor de OGR si a celor ANCPI autorizati pana in 2007 (intamplator anul aparitiei Ordinului)?!; dar cei care s-au autorizat dupa 2007 au fost autorizati dupa noul Regulament! Nu inteleg! Sau ma fac ca nu inteleg. Nu pun la indoiala faptul ca in spatele ANCPI SI OGR sunt intr-o mare masura aceasi oameni! Cu remarca ca, la ANCPI sunt subordonati puterii, sunt subordonati politic, sunt numiti politic, fara nici o legatura cu geodezia, topografia, cadastrul, fotogrametria, cartografia, mai sunt ... ? asta ca sa nu facem vreo discrimare profesionala la vastul nostru domeniu de masuratori terestre, spatiale ... iar un mai sunt? ... se practica politica "taxelor repetate", prin autorizari si reautorizari ONCGC, ANCPI, etc., de ce sa nu acceptam un OGR, cum este si un Ordin al arhitectilor, in care sa intram la terminarea studiilor sau pe parcurs, cand avem nevoie, dupa un stagiu de pregatire "civilizat" ca durata, caci vorba ceea, dupa orice stagiu de pregatire teoretica se impune si unul de pregatire practica sub indrumarea unui mai batran si oarecum mai experimentat. Mi se pare logic! Intrand sub obladuirea OGRului (si ca sa avem obladuirea lui, trebuie sa-l cotrolam, sa ne implicam in activitatea sa, s-o influentam pozitiv, sa-i urmarim initiativele sale, sa ni le impunem pe ale noastre), doar ar trebui sa fie Ordinul nostru - ASA TREBUIE SA FIE. Cititi articolul 1 - organizatie independenta, autonoma, apolitica, nonprofit - asta e, cel putin la origine; definita. De ce sa dam tot timpul bani de TAXE AUTORIZARI SI REAUTORIZARI ancpiului. Trebuie sa ne facem noi ordine in meserie nu NISTE OAMENI NUMITI POLITIC SA COLECTEZE BANI PRIN ORICE MIJLOACE. OGR poate si trebuie sa fie al nostru. Dar trebuie sa ne implicam noi insine prin noi sau prin reprezentantii nostri (alesi cum trebuie)! Cand s-a fondat ordinul de ce nu ati aderat cu totii, de ce, dupa ce ati aderat, care ati aderat, nu ati venit la sedintele de constituire sa propuneti oamenii pe care ii cunosteati (ca profesionisti, civic si umani)? Ati lasat sa vina in grup ordonat si incolonati oamenii patronilor din spatele ANCPI si mai nou OGR! Fiecare isi cunoaste colegii de breasla din juru-i, il stie ce-i poate capul si inima, stie unde s-a dus atunci cand nu stia ceva sa-l ajute - la unul care pricepea; nu se ducea doar el, veneau mai multi, deci tipul era tare - si bun si bine intentionat; trebuia impins in fata, nu lasati d'alde ala si d'alde ala! Numai asa ne putem controla activitatea, prin noi, prin ai nostri! ANCPI-ul sa faca prin profesori, prin cercetatori, daca or mai pe la noi si nu sau apucat de carti funciare (NU!), sa actualizeze atlase se semne conventionale, sa emita alte norme de timp de munca (cum ne normam munca - prin pretul la ha, la parcela; ce suntem agricultori; sau poate suntem de cand s-a apucat si tehnicianul agronom sau zootehnist sa faca cadastru) - sa instituie un cadru legal pentru licitatiile in topografie. Sa se ocupe de reteaua de sprijin, de statiile fixe; sunt atatea! Hai sa-i lasam in pace si sa schimbam Ordinul, sa-l facem al nosttru, nu al LOR! Ordinul este o organizatie profesionala; ea trebuie sa ne autorizeze! Nu o agentie subordonata politic! Propun convocarea unei Conferinte Nationale a Ordinului (caci ordinul exista!) la care sa participam cu totii prin noi insine si reprezentantii nostri alesi dintre noi, alesi cu mare DISCERNAMANT pentru ca dupa s-ar putea sa le zicem JOS! OGRul il putem face noi, ANCPIul e al guvernului. Si noi trebuie sa ne conducem, sa ne autorizam sa ne guvernam activitatea.

N-am de gand sa-ti rspund la tot ce ai scris, dar:
-nu se solicitarea utorizarea persoanelor autorizate (nici macar cale de OGR) ci doar inlocuirea autorizatiilor(Pentru cei autorizati de ONCGC/OJCG/ANCPI/OCPI, aceasta constituie un abuz , pentru ca , in acelasi mod ar insemna sa se preschimbe autorizatia ori de cate ori se schimba denumirea agentiei sau a  ministerului) , problema este ce taxa se va cere pentru aceasta.
-OGR-ul nu-si gaseste locul pentru ca nu ne reprezinta si nu a fost niciodata o organizatie nonprofit .OGR reprezinta doar intersele unui grup de potentati.
-orginul isi desfasoara ilegal activitatea , pentru ca a fost infintat in baza unei legi care a fost desfintata , daca era infiintat ca un ONG (prin hotarare judecatoreasca) atunci ar fi in legalitate.
-dreptul de a autoriza trebuie sa il aiba doar statul ,, si nu o organizatie oarecare.
-legile comunitare interzic asocierea fortata, deci, nimeni nu ne poate obliga sa ne insciem in OGR, daca vreo data va mai functiona legal.
In unele puncte de vedere ai dreptate, dar in ceeace priveste OGR-las-o mai usor !
Succes !
Sper sa gasesc cararea corecta !

bad wolf

#13
Citat din: John DoeCorect ai scris din greseala bad wolf  ..."spre dezbatere pulica"... ce sa mai zic...

Asa-i!
Sper sa gasesc cararea corecta !

bad wolf

#14
Citat din: PatrauleaSerifunishte tarani:))))

La cine faci referire ???
Sper sa gasesc cararea corecta !