metode de trasare cu statia totala in stereo sau local

Creat de gude2008, Noi 02, 2009, 04:50 PM

« precedentul - următorul »

gude2008

hai sa impartasim metode de trasare in constructii, dar ceva mai nou ca in zilele noastre observ ca nu prea se mai conserva bornele pe santiere.

kod

subiectul acesta este cat un forum intreg :D

Pai in linii extraordinar de mari, cum procedez eu (fac referire doar la imobile -limite + constructii)

limitele intodeauna le trasez dupa planul parcelar avizat de primarie, bineinteles dupa ce a fost avizat si de cadastru, cu statia totala in Stereo `70

iar constructiile prefer sa le trasez cu teodolitul clasic :limba: Theo 020 + 2 rulete metalice 50, respectiv 5 m. (nu fac referire la constructiile de precizie, gen hale, poduri, drumuri, tuneluri etc.), deci local.

numai bine :hi:

Alin B.

Buuun ! Stimati colegi , cum faceti trasarea lucrarilor de modernizarea pt un drum cu o lungime de aproximativ  14km si o diferenta de nivel de la un capat la altul de aproximativ 800m ? Ridicarea topo pt proiectare s-a facut de o alta firma , iar urma buloanele ce au ramas s-au distrus . Adevara e ca ridicarea topo s-a facut in Stereo 70 , dar find intr-o zona montana accidentata , cei care au facu studiul topo initial nu au avut puncte de control pe acest traseu iar cei care ati facut drumuiri cu mai mult de 15-20 de statii, stiti foarte bine cam ce erori se acumuleaza dupa aproximativ 100 si ceva de statii cat a avut acea drumuire .
Acum cel care trebuie sa faca trasarea are la dispozitie proiectul , dar coordonatele care apar a fi in Stereo70 + M.Neagra1975 sunt practic int-un sistem particular care nu prea poate fi materializat.
Solutia care o vad eu , este de a face ridcarea din nou pt tot traseul si pe urma adaptarea proiectului drumului la acea ridicare .
Voi ?

doru2


dora3mira

Cand prima ridicare este efectuata de altcineva ... hai sa spunem ca te-ar putea ajuta cam 30 % daca ai ridicarea in format dwg. cata vreme pe acea ridicare este sprijinita proiectarea !
Evident ca ai nevoie si de propria ta ridicare - chiar si una expeditiva - este ....imperios necesara daca tu esti cel ce va face trasarea !!!!
Daca timpul te preseaza si alegi varianta unei ridicari expeditive - urmareste elementele fixe din teren pentru a putea verifica exactitatea primei ridicari dar nu uita sa iti iei si niste puncte de cota - cat consideri de dese - pe traseul pe care urmeaza sa faci trasarea. Tot acum este momentul sa faci o "plantare" de borne ce-ti vor fi "sprijin" si "control" pe tot parcursul lucrarilor.
Sfatul meu este sa lucrezi in coord locale ca sa nu te complici cu valori mari pe x si y dar la z mergi pe cotele reale M. Neagra . La final e destul sa ai capetele cu valorile in stereo ca sa faci o translare si raportarea ta va fi ok. Asta in cazul in care ai coordonatele de la prima ridicare, cea avizata de OCPI - ar trebui - de fapt- sa le ai in proiectul de la predarea amplasamentului.
Bafta.

TotalSurvey

Cum vad eu rezolvata problema : parearea mea este ca ridicarea anterioara se poate utiliza, din punctul meu de vedere putea fi facuta si in local. E zic sa procedezi in felul urmator : faci trei ridicari expeditive doua la capete si una in zona de mijloc ( e suficient sa ridici 300 m liniari in fiecare zona). Ridicarile astea ar fi bine sa le faci in stereo (pt ca si ridicarea initiala a fost in stereo), le desenezi si tu, pui eventual si un orto in spate si aici vine partea mai interesanta : ridicarea initiala sau proiectul va trebui suprapus peste ce ai ridicat tu (din punctul meu de vedere daca ridicarea initiala a fost facuata bine ar trebui sa gasesti repede suprapunerea). Daca ai facut chestia asta, restu e simplu. Ulterior poti sa-ti definesti un sistem local daca vrei dupa care sa trasezi sau sa mergi pe stereo . Oricum sistemul stereo are deformatii maxime de 30,35cm pe km, crezi ca-i deranjeaza cu ceva ? Sa fim seriosi e doar un drum. Cam atat am avut de spus sper sa te ajute sfaturile mele . Succes :hi:

kod

Eu zic altfel, daca tot ai timp (ma rog cat poate sa dureze sa-ti bati 100 statii).
Vei face face determinarea statiilor dar si a punctelor de reper (ca doar ii la munte, si ar trebui sa fie o gramada) in plus iti ridici portiuni din drum (de obicei zonele cu interes, si nu cred ca toate punctele de reper au fost distruse complet, pt. ca numai un prost/rau intentionat ar lasa tarusii exact in drumul peste care va trece "dorel";).
Dar si asa daca ai posibilitatea iti determini cate 2 puncte la cele 2 capete ale drumului (depinde ce ai in zona semnale, borne OJCGC, etc. sau iti determini riguros cu GPS-ul). Dupa ce ai facut asta pleci orientat de pe 2 borne dintr-un capat si-ti determini statiile de pe traseu + puncte de interes (si vezi lasa-ti si tu bornele tot in drum ca si cei de la ridicarea anterioara  :nono: ) Iar dupa ce ai ajuns in celelat capat al traseului iti determini cele 2 borne pe care ar trebui sa te inchizi si vezi ce diferenta iti da (aceea diferenta o compensezi pe tot traseul in mod echiunitar).
Si acum daca tot nu ai ce face cu timpul  :D iti faci traseul si dus - si intors, si constati diferentele. Aceeasi situatie cand nu poti sa-ti determini doar 2 borne la un capat, pleci de pe ele orientat si faci traseul dus-intors, si te inchizi tot pe bornele de pe care ai plecat si la fel procedezi.
Iar dupa ce ai terminat cu ridicare/determinare/compensarea iti suprapui ridicarile si constati diferentele.
Daca te inchizi in 2-3 metri necompensati primesti premiu  :hi:

Numai bine !

gude2008

salut!, ideea e eu pana acun nu am facut nici o trasare la drum in locale si nici nu cred ca se fac, doar daca vrei tu sa o ai pt tine , deoarece consultanta care se acupa si verifica trasarea iti cere sigur in stereo.
Legat de problema asta fara puncte de sprijin,  asa e trebuie sa stai sa cauti detaliile pt cote ca sunt cele mai importante la racordari pe verticala, in rest merge o ridicare cu statii lungi si cu detalii de ecartament si ax si o suprapui peste ce ai primit. La drumuri verticala este foarte importanta, cu planul te mai poti juca.

overlinex

mai voi dragi mei ati mai auzit sau vazut pe cineva care sa faca o trasare la un drum cu raota?
 :rotfl:

John Doe


Ionica34

overlinex, cred ca ai vrut sa scrii cu ROATA?
Chiar as fi curios sa vad o trasare de drum cu ROATA.
 :)

bad wolf

Sper sa gasesc cararea corecta !

danutza

Si eu care credeam ca e roata lui "Horea, Closca" ... :uimit:

Mit

Da, bad wolf, despre ce spui tu, gasesti la toate firmele care vand instrumente topo., dar cea mai tare roata la imprtit pamantul la L.18 am inteles ca a fost totusi roata de la bicicleta D/(2xpixR)=n,m roti! :uimit:
Mi-au spus unii ca s-a folosit inclusiv km. la spita. :nebun:

Modificat de Mit (02-03-2010 20:14:29)

bad wolf

Sper sa gasesc cararea corecta !