Releve 3D la cadastre

Creat de diagodose2009, Mai 27, 2011, 11:13 PM

« precedentul - următorul »

cadian

Nu pot sa va contazic. Nu cunosc utilizatorul @diagodose2009 deci nu pot sa emit o parere despre respectivul. Pe mine chiar ma interesa utilitatea unui releveu 3D nu neaparat in cadastru (din postul lui @diagodose2009, se referea doar la cadastru). Multumesc

cadian


sik

In primul rand as vrea sa felicit strategia din partea unei firme de topografie/cadastru de a oferi clientilor MAI MULT decat o simpla plansa si/sau un aviz.
Chiar daca implementarea strategiei este defectuoasa (denumire produs, utilitate etc.), strategia in sine e buna - vezi si "OMV MAI MULT decat miscare" strategie care, in esenta, incearca sa imbrace benzina in ceva mai mult - astfel OMV are si bar, mancare, jucarii, bautura etc.
De asemenea, daca firmele de topografie devin un one stop shop (ca OMV) de unde clientul isi poate obtine si certificatul energetic, avize PSI si... alte "avize", nu ar insemna business suplimentar pentru proprietar?

Consider ca proprietarii de afaceri de topografie ar trebui sa se gandeasca (virgula) ca sunt mai mult VANZATORI DE SERVICII decat INGINERI si ca, in aceasta calitate de vanzatori de servicii, trebuie sa aplice tehnici specifice vanzarilor (ex marketing - un site ok, o carte de vizita ok, baza de date cu clientii carora sa le trimiti de sarbatori un e-mail, cat % din cererile de oferta care mi-au intrat le-am satisfacut s.a.m.d). De asemenea ar trebui sa studieze mai mult manuale de vanzari.

La cati dintre inginerii prezenti le-ar place sa spuna despre ei ca sunt vanzatori?
Daca va dati seama ca sunteti si vanzatori, cata literatura legata de vanzari ati citit? Sunt sigur ca sunteti ingineri buni ptr ca ati facut o facultate de inginerie, ca va documentati pe forum-uri, dar ca sa fiti vanzatori buni, ce faceti?

Din punctul meu de vedere, la ora actuala este mult mai important sa obtii deal-ul (vanzarea), decat cum il executi, iar locul care te invata cum sa inchizi un deal NU este "Manualul inginerului geodez" (postat de un coleg pe site) ci site-uri care trateaza tehnici de vanzare.

As mai adauga ca vanzarile de servicii de topografie se incadreaza in categoria de "solution selling" care este diferita ca si doctrina de vanzarea de produse.

Din pacate marea majoritate a resurselor adevarate de vanzari sunt in lb. engleza.

Va supun atentiei dvs. urmatoarea problema: Mergeti la o intalnire cu un director general al unei companii uriase care doreste servicii de topografie. El spune ca trebuie sa plece si va roaga sa-i povestiti despre serviciile companiei dvs. in timp ce coborati cu liftul de la etajul 9 (3 min). Ce i-ati pune dir gen-ului in 3 min sa-l convingeti ca serviciile dvs. merita?

Astept raspuns.

P.S.: Pe vanzatori ii invata la cursuri raspunsul. El va sti ce trebuie sa spuna instantaneu.

John Doe

D.p.d.v. al marketingului ai oarecum dreptate, dar atât.
Si... posteaza si tu un manual de marketing, in limba româna.

Modificat de John Doe (19-01-2012 17:47:22)

sik

Draga John,

Multumesc pentru reply.

In primul rand te rog sa raspunzi la problema propusa de mine (do ut des).

Referitor la postarea unui manual de marketing in Romana, as face-o cu cea mai mare placere, dar din pacate nu este asa de usor.

Daca vox populi o va cere, voi incerca sa postez cateva articole/link-uri ref la business.

John Doe

Chiar te rog sa postezi - ma dezgusta reclamele in general, dar din marketing e ceva de invatat.
Cât despre problema... daca as sti sa raspund spontan la toate testele din cartea de marketing, as fi scris si eu una, nu crezi? As zice ca esti doar curios ce voi raspunde, ca sa ma poti categorisi conform grilei din manual.
Probabil as fi spus cam asa: daca ma vei alege pe mine, vei fi multumit. De ce? Fiindca avem un interes comun: tu vrei problema rezolvata, eu vreau banii tai.

sik

Draga John,

Multumesc din nou pentru raspuns.

In primul rand vreau sa te asigur ca nu urmez nici un test din nici o carte si ca raspunsul tau nu va fi judecat dupa nici o grila.

Daca eu as fi clientul as putea sa-ti spun:
De unde stiu eu ca tu ai putea sa-mi rezolvi problema? Ce poti sa-mi spui sa ma convingi ca tu poti sa-mi rezolvi problema?

Intai gandeste-te ce mi-ai fi raspuns la intrebarile de mai sus inainte sa citesti mai jos.

Acum, doctrina de vanzari nu este unitara cu privire la raspuns, dar de obicei cel mai sugestiv raspuns pe care ai putea sa-l dai (si cu care ar fi bine sa-ti incepi prezentarea de 3 minute) sunt REFERINTELE.

"Eu sunt omul/firma care a facut asta pentru aia". Ar fi bine ca aia pentru care ai facut sa-i fie cunoscuti.

De asemenea, ar fi bine sa ai la tine o mica brosurica - o foaie A4 fata/verso sau A3 pliat - care sa contina:
- referintele!
- dotarile cu echipamente topo
- dotarile cu software
- dotarile auto
- training-urile oamenilor

Desigur, mult la % din proprietarii de firme vor spune ca nu le trebuie brosurica sa vanda servicii de cadastru la Nea' Mitica, DAAR:
- nu dureaza mult s-o faci (daca ai ce sa treci in ea, bineinteles)
- o lucrare de-asta mai adevarata daca prinzi poate insemna... urmatoarea masina/urmatorul training/urmatorul software etc.

Mai mult, de multe ori Nea' Mitica a venit la tine ptr ca te-a recomandat una din REFERINTELE tale, de care trebuie sa te ingrijesti - sa le dai un e-mail de sarbatori...

STIU ca o sa spuneti ca ceea ce am scris mai sus se intampla intr-o lume in care contractele mai maricele se dau pe bune si ca la noi e altfel, dar stiind ca "the devil is in the details", dati-mi voie sa va intreb cat % din contractele mari se dau pe bune? Doar 10% (minim)? Pai si cat inseamna 10% in bani (pe tara/judet - MULT) si mai ales cine ii ia pe cei 10%? Eu cred ca sansele sa prinzi cei 10% cresc daca ai brosurica, nu?

Personal cred ca procentul este mult mai mare.

John, cate firme de topografie stii tu care au o brosurica de prezentare? :)

John Doe

Da, e o idee. Dar hai ca am iesit din topic de tot.

Atopor

Oferta creaza nevoia!
Cam asta e principiul dupa care se ghideaza cel ce face releveu 3d! O prostie inutila, dar de efect, care poate fi utila daca i se face reclama. Si uite asa se face reclama! Vedeti tabletele! Acum "tot romanu" are nevoie de una, desi foarte putini stiu ce sa faca cu ea, sau la ce le-ar folosi.

AlexGIS

#24
Citat din: AtoporOferta creaza nevoia!
Cam asta e principiul dupa care se ghideaza cel ce face releveu 3d! O prostie inutila, dar de efect, care poate fi utila daca i se face reclama. Si uite asa se face reclama! Vedeti tabletele! Acum "tot romanu" are nevoie de una, desi foarte putini stiu ce sa faca cu ea, sau la ce le-ar folosi.

N-auzi că releveele astea 3d sunt la fel ca sandwich-urile de la OMV?