Solutii noi in nivelment

Creat de advex, Iun 22, 2009, 11:24 AM

« precedentul - următorul »

advex

Pentru zone impadurite, drumuri forestiere firma Instrumentation GDD Inc. propune o alternativa la solutia clasica statie totala - nivela - GPS.
The Chain+Level masoara diferentele de nivel cu ajutorul unor senzori de presiune conectati prin cabluri de 25 sau 50m la o unitate centrala. Precizia si randamentul sunt atractive pentru astfel de aplicatii.

http://www.gddinstrumentation.com/pictures/prospection-equipment/chain-level-au-complet.jpg" alt="" border="0" align="top">


http://www.gddinstrumentation.com/pictures/prospection-equipment/chain-level-shema-gravity-levelling-complete.jpg" alt="" border="0" align="top">


http://www.gddinstrumentation.com/pictures/prospection-equipment/chain-level-gravimeter-gravity.jpg" alt="" border="0" align="top">


info: http://www.gddinstrumentation.com/chain-level-elevation-surveys/description.htm" target="_blank">http://www.gddinstrumentation.com/chain ... iption.htm

Modificat de advex (22-06-2009 11:01:34)

dangolesti

"The Chain+Level is really fast and simple to operate
The GDD Chain+Level consists of a digital reading unit and two pressure sensors connected by a flexible 25 or 50-meter chaining cable containing a special fluid
...........................
Precision
For a one-kilometer profile, typical closure errors are less than 10 cm. The error on each station is less than 2 cm (0.1 foot).
For sections or profiles, the Chain+Level can measure a difference of elevation of ~15 meters in millimetres in a single reading with a precision of 0.2 %. The reading precision gives an immediate feedback of the reading quality to the operator.
.........................
este excelenta scula, dar nu stiu de ce mi-aduc aminte pe nivelmentul pe bicicleta de care ne povestea prof. cristescu (Dumnezeu sa-l ierte) in anul III la cursul de topografie inginereasca.
cred ca nu mai stiu regula de 3 simpla ca cum o dau, din statii de 50m, pentru un kilometru si precizie de sub 2 cm pentru fiecare diferenta de nivel, nu-mi ies mai putin de 10 cm pe kilometru.
 :nono:

John Doe

Poate scula face jumatate din greseli cu plus, si jumatate cu minus...

advex

Nu-mi dau bine seama cum te descurci cu un ditamai cablu printre copaci si stanci dar nici cu nivela clasica nu este o placere sa lucrezi in astfel de conditii.
Cat despre precizia unor astfel de lucrari, cred ca exagerati cu analiza teoretica!

Un utilizator din Canada care practica "nivelmentul pe bicicleta" si care mi-a semnalat acest echipament s-a declarat extrem de multumit de el!

http://www.imagehost.ro/pict/222241334a3fde6da0b7b.jpg" alt="" border="0" align="top">


Modificat de advex (22-06-2009 22:34:40)

dangolesti

cu umilinta cer iertare pentru punctul de vedere exprimat de mine mai sus. cred ca e cazul sa aplic cele ce se desprind din proverbul cu cei ce-mi spun ca sunt beat. dupa corectia aplicata de d-na academician in topografie de la OCPI prahova (nu-i dau numele sa nu fiti invidiosi) care-mi spune ca planul facut de mine la scara 1:200 trebuie facut la 1:1000 pentru a putea fi citit corect si cele scrise de advex mai sus, e cazul sa fac si eu o facultate de profil.

advex