ANCPI organizeaza prin oficiile de cadastru din tara o licitatie de lucrari de cadastru in vederea intocmirii planurilor parcelare.
Firmele interesate de astfel de lucrari pot sa urmareasca licitatiile pe SEAP:
http://www.e-licitatie.ro , cod CPV 71354300-7.
Succes !
Interesant, sa vedem ce zic si primariile de treaba asta, sau topomesterul local de la primarie abonat la cadastre.
oare ce vor zice firmele castigatoare la licitatii, in 4 saptamani e posibil sa parcelezi cateva sute bune de Ha, mai ales ca trebuie modificate coordonatele(limitele, suprafetele) la cadastrele deja existente in acele tarlale (conform legii, adik cu acordul proprietarului,......) si muulte alte probleme care nu se vor putea rezolva pana pe 4 decembrie (termen limita).
parerea mea...... vin alegerile........ deci totul e politic.
M-am uitat de curios la primul anunt cu text mai ...cunoscut: "servicii de cadastru general". Contractul a fost atribuit fara licitatie, criteriu: pretul cel mai mic, un singur ofertant, din motive "...legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate" (citat). Misto, nu ?
ne poate cineva pune la dispozitie aceasta licitatie, deoarece nu am acces la acest site
:hi:
sunt curios si eu
am sustras un pct. din caietul de sarcini:
B.4. Culegerea atributelor imobilelor
Înaintea etapei de culegere a atributelor la teren ofertantul va întocmi o situaŃie cu imobilele pentru
fiecare tarla, cu informaŃiile preluate de la OCPI si Primărie, în vederea completării primare a fiselor de
interviu.
Pentru toate imobilele cărora li se vor atribui numere cadastrale se vor culege la teren atributele
necesare întocmirii fiselor de interviu conform Anexei nr. 5 la Caietul de sarcini.
Împreuna cu reprezentantul Primăriei, ofertantul va stabili o dată pentru convocarea
proprietarilor/deŃinătorilor de terenuri pentru completarea fiselor de interviu.
Ofertantul va colecta copii ale actelor juridice care atestă dreptul de proprietate sau alte drepturi reale,
dacă acestea conŃin alte informaŃii decât cele puse la dispoziŃie de OCPI/Primărie.
Fisa de interviu va fi semnată de operatorul ofertantului si de proprietar/deŃinător.
În situaŃia în care proprietarul nu răspunde convocării la teren, se va întocmi procesul verbal semnat de
reprezentantul primăriei si de ofertant, care se va anexa fisei de interviu.
În cazul în care documentaŃiile cadastrale pentru înregistrarea sporadică nu se integrează în planul
parcelar, ofertantul va solicita proprietarului imobilului în cauză acceptul privind modificarea geometriei si /sau
suprafeŃei cu respectarea ODG 634.
Ce contract beton - durata- de la inceputul contractului pana la Sfantu Asteapta :)
E bine de tot.
deci.. am reusit sa scot si eu o licitatie pe jud Harghita..
deja ma bufneste rasul..
si anume
"Cerinţele impuse sunt considerate ca fiind minimale. Orice ofertă prezentată, care se abate de la prevederile Caietului de sarcini, va fi luata în considerare, dar numai în măsura în care propunerea tehnică presupune asigurarea unui nivel calitativ superior cerinţelor minimale din Caietul de sarcini. "
eu sunt de parere ca este imposibil de a executa o asemenea lucrare pe suprafete mai mari de 100ha
ANCPI-ul mai zice ca cerintele sunt minime pe langa termenul de executie si onorariul platit catre executant :nebun:
depunerea docum.pina in 4.12 plata dupa acceptanta pina in 22.12
daca nu sunt inchise tarlalele nu se face acceptanta
foarte scurt timpul pentru cele aproximativ 10000 de ha pe fiecare judet
nici pe loturi nu prea este timp
la delimitari contractele au fost semnate in august
la retele in 2001 in septembrie
acum se preconizeaza in jumatatea a doua a lui octombrie sau inceputul lui noiembrie
ce se poate face intr-o luna
mai ales cu fisele interogatoriu pe fiecare proprietar
o zi buna
Am mai avut de-a face cu o chestiune asemanatoare. Cred ca citind contracte din astea putem spune acum numai daca sunt aberatii sau nu. Doar daca am putea avea acces la toate actele aditionale care se vor incheia pe parcurs si la lista reala de subcontractori am avea o imagine reala a ceea ce se întâmpla.
Pretul pare rezonabil spre mic, dar portite pentru incasare de bani suplimentari sunt.
Cred ca se va întâmpla 40% ce am citit noi si 60% ce nu te astepti.
Daaaaa!
Dar ce pret !!!!
10 euro pe hectar , indiferent de numarul de parcele la hectar.
Nu mai discut despre alte prevederi privind respectarea modului de aplicare a legilor fondului funciar si despre colaborarea cu comisiile locale.
Si termenul de finalizare !
Succes celor care se vor inhama la asa ceva !
Totusi , in toate judetele, in caietul de sarcini se specifica ca pretul de adjudecare nu poate fi schimbat. O smecherie este la mijloc clar , dar nu imi dau seama unde.
Chiar si la acest pret derizoriu , daca ar fi fost doar de masurat si ulerior de parcelat conform suprafetelor din titlurile de proprietate , mai ca ar fi meritat. Dar asa, cu convocarea la fata locului, intocmirea fiselor de interviu si repozitionarea lucrarilor anterioare ..... sa avem pardon !!!
"Sfaraiala" cred ca rezuma in faptul ca la un asa pret derizoriu nu ne vom arunca cei ce stim ce inseamna aceasta lucrare si vor ramane "granzii" care vor lucra de fapt la pretul CORECT, zic eu un min. 30 Euro/ha.
:hi:
la foamea care e in tzara, e bine si cu 10 euro. eu propun ca tot isi iau 10 zile concediu sa le faca angajatii ocpi in 10 zile alea libere si sa-mparta banii intre ei :) :) .
dar ei nu sunt in stare oricum, asa ca s-o lasam balta. cum am mai spus ne vedem la Sfantu Asteapta.
Lucrarea e a naibii de grea.
Ideea este ca sunt portite de scapare, fiindca ai posibilitatea sa chemi satenii in orice zi, sa zicem timp de o saptamana la primarie cand oricum ei sunt la lucru (care sunt).
Nu vin, semnezi un proces verbal cu primaria ca n-a venit si ai rezolvat depui documentatia.
Problema e alta : are primaria lista cu toti proprietarii pe tarlaua respectiva? Sau faci planul si te trezesti cand sa-l predai ca a mai aparut unul, doi, Dumnezeu stie cati pe tarlaua aia?
Pretul este intr-adevar foarte mic, si ce m-a busit rasul e ca la un judet, parca Covasna fac si licitatie electronica. Adica, ba, ce era de 44 lei/ha, veniti tata si faceti cu 2 lei/ha.
Succes celor care au "oua" si sange sa se bage in astea.
Basca ca sunt niste conditii trasnet : ptr fiecare lot trebuie sa ai un specialist delegat categ A, B sau D.
Eu cred ca nu or sa fie prea multi interesati. S-ar putea sa aiba surprize, in sensul ca au mai avut unii pe la Giurgiu, o comuna o licitatie similara, cu pret similar pe ha, si s-a dus neica nimeni, acum e din nou pe Seap.
Ionica... eu sunt din covasna dar nu am gasit licitatia electronica..
imi dai si mi-e link-ul?
ontopic.. stai sa vezi tabel de aplicare.. cu stersuri, modificari si toate nebunelile.. nimeni nu mai stie ce -s afacut.. s-a rupt o hartie, s-a pus alta... s-a sters, s-a modificat.. etc etc..
etc etc.. mai bine stau degeaba decat sa le fac, si toata raspunderea e a mea...
sa ma cert pt 10 euro / ha cu 10 proprietari adica 1 euro / proprietar (sunt si cazuri) adica parcelezi din nou, iar candva o sa faci trasare, ca fiecare proprietar sa fie la locul lui.. si atunci te certi cu omul respectiv ca a pus ingrasaminte in terenul lui in ultimii 10 ani si nu se muta... tu poti sa-i zici orice :))
:hi:
chiar ca ar fi fruos sa nu se prezinte nimeni la licitatii, sa vada si OCPI-urile si nu numai ca munca asta a noastra nu e de 2 lei.
Daca fiecare Primarie si-ar fi angajat un topograf cu un salariu decent (cu aparat inchiriat de la OCPI pentru 1-2 zile pe saptamana), in cativa ani ar fi rezolvat problema asta a cadastrului, iar salariul lui cumulat ar fi fost mai mic decât pretul de adjudecare de acum, ca sa nu mai vorbim despre costul real total la finalul lucrarilor. Ar fi avut omul tot timpul sa umble dupa proprietari si sa descâlceasca toate situatiile care apar - cine a facut asa ceva stie ca nu e deloc simplu.
Dar traim in România, nu ?
Modificat de John Doe (01-10-2009 08:41:38)
asa e, ai dreptate dar eu raman la aceeasi parere, totul e politic, de ce nu s-au lansat licitatiile astea nu stiu acu cat timp cand a aparut pe la TV o firma de prin buc. precum ca face cadastre gratuite la tot poporul si bla bla bla...... au lasat-o moale, gata, iar acum iar vin cu ideile astea aberante.
Ptr DJXHOUSE :
Intrii pe
www.e-licitatie.ro, la sectiunea Proceduri de Atribuire - Cereri de Oferta - Invitatii de participare.
Vezi mai jos :
Detaliu pentru invitatia numarul 228779
Autoritate contractanta
Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Covasna
Cod de identificare fiscala: 9973733
Adresa: 1 Decembrie 1918, nr. 3, Sfantu Gheorghe
Telefon: 0267312288
Fax: 0267312288
Detaliu invitatie
Denumire invitatie: Realizare planuri parcelare
Modalitate de desfasurare: Procedura offline
Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut [Cu faza finala de licitatie electronica] Cu faza finala de licitatie electronica CPV: 71354300-7 - Servicii de cadastru (Rev.2)
Tip contract: Servicii
Obiectul contractului: Realizare planuri parcelare la nivel de tarla pentru 17 loturi(UAT-uri, conform caietului de sarcini)
Stare procedura: In desfasurare
Data publicarii: 28.09.2009 17:03
Data limita de depunere a ofertelor: 09.10.2009 10:45
Adresa la care se transmit ofertele: str.1 Decembrie 1918 nr3., Sfantu Gheorghe, jud. Covasna
Data si ora deschiderii ofertelor: 09.10.2009 11:00
Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sediul OCPI Covasna(sala de sedinte), str.1Decembrie 1918 nr.3, Sfantu Gheorghe, jud.Covasna
Limba de redactare a ofertei: Romana
Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
Impartire pe loturi: Da
Valoare estimata: 391,564.71 RON
Criterii de calificare: Modul de obtinere a documentatiei de atribuire:
Conform documentatiei de atribuire
Ideea este oricum o tampenie.
In fapt acest lucru trebuia facut in 1991, cand s-a dat Legea 18.
Atunci trebuia masurat totul, trebuia parcelat, bornat si apoi trebuia impartit pamantul.
La noi, ca de obicei s-a inceput intai cu finalul, ca sa se ajunga la inceput.
In fapt s-au dat direct titlurile de proprietate, fiindca regimul de atunci nu-l interesa ca omul sa intre real in posesia terenului.
Uitati-va la cat de des se schimba planul parcelar la unele comune, ex. Moara Vlasiei, Domnesti, etc., in functie de interesele politice locale si ale mafiei imobiliare.
Ce licitatie electronica poti sa mai faci de la 44 lei/ha in jos? OCPI, ANCPI chiar ne ia de tampiti?
Cine se zbate acum sa-si scoata toate certificatele alea fiscale (in conditiile in care oricum banii vin greu, iar de la societatile stat trebuie sa astepti si 9 luni poate chiar mai mult ca sa iti iei banii) ?
Si ptr ce sa te duci la o asemenea licitatie :
Procedeul de masurare si parcelare in sine nu este greu, greu este ca trebuie tot noi, care suntem partea tehnica a cadastrului, nu juridica, sa facem si partea juridica.
Oare cand o sa se termine tampenia asta, ca OCPI sa nu mai ne omoare cu hartiile astea? De ce nu se ocupa OCPI doar de partea tehnica a cadastrului? Si sa isi faca un birou separat cu partea juridica, care sa aiba specialisti in domeniu, nu tampiti?
Parerea mea este ca cine va participa la o asemenea licitatie, ori e tampit, ori stie portite legale prin care sa-si mareasca preturile dupa semnarea contractului.
Oricum, le doresc succes celor care vor participa.
Teoretic vorbind... daca ar exista OCPI-uri care nu au o baza de date clara cu ce TP-uri au dat, ce ziceti ? Ca sa nu mai vorbesc de tarlale care nu se inchid deloc la suprafete, de numerotare cadastrala aiurea, asociatii care s-au desfiintat fara sa se stie exact cine si cu cat teren a fost membru, nume gresite scrise de Primarii sau de notari in acte, numere cadastrale (sau topografice, cum vreti) care se repeta de 2-3 ori pe acelasi teritoriu si cu suprafete diferite... pai cum sa rezolve un OCPI asemenea chestiuni ?
Pai daca tot vin ceva bani de la UE, hai sa punem niste nisip peste rahaturile facute de altii mai demult, ca poate nu mai miroase. Si oricum nu mai poti trage pe nimeni la raspundere acum...
Scuze pentru exprimarea acida. Ce bine ar fi daca n-ar fi...
inca un lucru...
am avut cazuri cand am vazut TP unde parcela este trecut,dar in urmatorul mod si anume
de ex tarla 88 parcela 1234/
si atat... :)
nu scrie /1, /2/, /3 .... nimic... s-au dat TP pe o suprafata de ~10ha pentru multi proprietari (min 15-20) dar pe TP parcela este trecut 1234/
atunci ce mai faci... cum parcelezi? cum identifici?
si cum poti termina lucrarea in termen?
si daca nu termini.. hoppaa penalizare :razz:
mda.. deci nu e pb cu masuratoarea.. ci actele :hi:
Ca veni vorba de anomalii !
Am gasit un TP cu denumirea de tarla " C2 " !
Zic in sinea mea...scapare neintentionata si trec in adresa pe anexa 11 - T2 . Trece lucrarea de inspector si ma suceste registratorul :- Scrie C2, C2 sa vad acolo! I-am pus C2 , ca dura ca naiba sa schimbe titlul ! Daca vad titlu cu tarlaua --- , ca sa nu mai fie discutii uite-asa o sa o trec si eu --- .
_______________________________________
Masoara cu grija, studiaza actele ca un avocat cusurgiu, pretinde onorariul ce reflecta corect munca prestata si ...nu spune nimic de rau despre colegii de breasla !
Corect.
Am avut parcele cu acelasi nu numar, pe acelasi teritoriu, in TP diferite si le-am pus exact una langa alta pe plan (de-al dracului ce sunt). Documentatiile aveau copii legalizate dupa TP. S-au avizat; numeni n-a zis ca e gresit titlul de proprietate.
Daca nu incapeau suprafetele intr-o tarla (neînchideri de 15% pe tarla), am pus câteva loturi in sola vecina, chiar daca in TP era alt numar de sola. In CP si tabelul de miscare parcelara am trecut numarul solei din TP. S-au avizat; probabil la OCPI si-au zis ca daca nu le avizeaza o sa-i intreb pe ei unde sa le pun.
Deci nu se vrea un cadastru general real, ci doar sa se faca naibii odata si in afara de noi sa nu fie nimeni de vina. Nu pot sa nu ma intreb cum se vor face lucrarile de parcelare la care se fac licitatiile astea... se va desena in draci pe ortofotoplan si ...traiasca cadastrul!
Modificat de John Doe (02-10-2009 08:26:44)
Intrebare...
1. este un UAT unde este licitatie pentru parcelare pe 18 diferite tarlale cu suprafata totala de ~650ha
OARE pot sa ma prezint la licitatie pt o anumita tarala sau anumite tarlale,
din motiv ca sunt unele zone unde parcelarea este foarte delicata si complicata
si asi vrea sa nu ma complic...
2. pot sa urmaresc cine s-a prezintat la licitatie si cu ce pret..
eventual la urma cine a castigat licitatia si cu ce pret?
va multumesc
Pai, uita-te pe e-licitatii.ro, vezi daca s-a deschis licitatie si cine poate participa. Din cate stiu eu, se pot prezenta doar persoanele juridica; din cate am vazut pe site pana acum, de obicei se liciteaza pentru tot teritoriul. Eventual daca stii adica banuiesti cine va castiga si te tii de capul lui sa-ti subcontracteze si tie. Sau îi propui asta dupa ce-si sparge el capul in anumite sole.
Cine merge la licitatie si cu ce pret se câstiga, teoretic ar trebui sa scrie pe site. Probabil poti afla si de la OCPI, mai mult sau mai putin direct; daca licitatia e publica, anumite informatii ar trebui sa le ofere si ei.
Cum se face planul asta parcelar? Chiar acum sunt cu un model in fata si parca la situatia din masuratori este facuta compensare si pe plus si pe minus. Parca din Ordinul 134 se spunea ca daca este minus pe tarla el se distribuie uniform pentru fiecare percela, respectiva daca este plus sau in cazul unui plus mare acesta ramane rezerva.
Si ca si grafica in planul asta parcelar, linia de detasare nu este si ea pararela cu ceva? Sau cum se face pe la voi dupa ce criteriu?
La anexa 5 din Caietul de sarcini pentru exemplu este dat un nene ION ION care are un TP emis de BNP.

Modificat de cindy (06-10-2009 08:12:21)
Daca nu te pricepi, de ce te bagi?
Pentru asta nu e suficient sa stii ord. 133*nu 134) ci trebuie sa mai stii si fond funciar, ar fi bine sa inveti si HG 1172 din 2005 , vei vedea, tu, de ce !
Si fii atent, la parcelare, de cele mai multe ori, parcelare se face dupa latime , si directia o gasesti in teren, masurand loturile. Alteori parcelarea se face dupa suprafete.
Incce ce priveste compensarea , ord 133 e o tampenie, compensarea se face comf. HG 1172 din 1925 si tanad seama de titlurile emise, pe care ...ATENTIE... nu ai voie sa le modifici ci sa le pastrezi suprafata la m.p.
Asa ca... SUCCES !
Nu sunt atotstiutor, pot cel mult sa emit o parere bazându-ma pe legislatia existenta si pe ce pareri pertinente am auzit.
Diferentele de suprafata se pot distribui pe parcele in limita a +/- 2%. Daca ramâne mai mult în plus e rezerva (preferabil la o margine), daca nu incap parcelele si nu te descurci întrebi la OCPI ce solutie sa adopti. Probabil o sa te puna sa umbli dupa oameni sa semneze procesul verbal ca sunt de acord cu diminuarea suprafetelor, sau o sa fie de acord cu amplasarea unor parcele in sola vecina, daca au loc. De procesul asta verbal se tine cont la intabulare, nu se modifica si TP.
Directia sau directiile de parcelare le iei din teren, dar poti avea si surprize; s-ar putea ca ceea ce gasesti sa nu corespunda cu actele ca si suprafete sau amplasament.
Imi aduc aminte ce scandal a fost la parcelarea in teren, cand aproape fiecare om voia langa sosea sau pe amplasamentul mai avantajos. Ma intreb ce va fi acum cand o sa mearga unii la întabulat si se vor trezi unde nu se asteapta, poate si cu alti vecini fiindca TP-urile sunt un fel de puzzle fara solutie.
janvaljan:
Din cate stiu, forumul nu este destinat exclusiv celor care se pricep, iar limbajul folosit e preferabil sa fie ceva mai politicos. In rest, s-auzim de bine.
Modificat de John Doe (06-10-2009 08:23:58)
Scuza-mi indrazneala! aveam nevoie de cineva care sa ma lumineze si pe mine. Sper ca esti sigur de cele afirmate.
Guvernul Romaniei
Hotarare nr. 1172 din 29/09/2005 (Hotarare 1172/2005)
privind aprobarea Politicii industriale a Romaniei pentru perioada 2005-2008 si a Planului de actiune pentru implementarea politicii industriale a Romaniei in perioada 2005-2006
daca asta ma ajuta am sa o citesc cu atentie!
Ps HG1172/1925 nu o gasesc ma poti ajuta
Modificat de cindy (06-10-2009 08:26:56)
Multumesc foarte frumos John Doe.
Incercam sa obtin numai parerile altor colegi
Daca tot te apuci de citit HG 1172/2005 , spune-ne si noua pe urma ce ai aflat de acolo.
John Doe a scris:
Nu sunt atotstiutor, pot cel mult sa emit o parere bazându-ma pe legislatia existenta si pe ce pareri pertinente am auzit. Diferentele de suprafata se pot distribui pe parcele in limita a +/- 2%. Daca ramâne mai mult în plus e rezerva (preferabil la o margine), daca nu incap parcelele si nu te descurci întrebi la OCPI ce solutie sa adopti. Probabil o sa te puna sa umbli dupa oameni sa semneze procesul verbal ca sunt de acord cu diminuarea suprafetelor, sau o sa fie de acord cu amplasarea unor parcele in sola vecina, daca au loc. De procesul asta verbal se tine cont la intabulare, nu se modifica si TP. Directia sau directiile de parcelare le iei din teren, dar poti avea si surprize; s-ar putea ca ceea ce gasesti sa nu corespunda cu actele ca si suprafete sau amplasament.
Imi aduc aminte ce scandal a fost la parcelarea in teren, cand aproape fiecare om voia langa sosea sau pe amplasamentul mai avantajos. Ma intreb ce va fi acum cand o sa mearga unii la întabulat si se vor trezi unde nu se asteapta, poate si cu alti vecini fiindca TP-urile sunt un fel de puzzle fara solutie.
janvaljan: Din cate stiu, forumul nu este destinat exclusiv celor care se pricep, iar limbajul folosit e preferabil sa fie ceva mai politicos. In rest, s-auzim de bine. |
Nu am dorit sa insult pe nimeni ,am dorit doar sa spun ca pentru a te apuca sa parcelezi(conform cerintelor din recentele situatii) nu este suficient sa fi facut lucrari de prima insriere ci trebuie sa cunosti bine si modul de aplicare al Legilor fondului funciar.
Imi cer scuze pentru eroarea facuta:
-e vorba de HG 1172/2001 modificata prin HG 890/2005 care este Regulamentul de aplicare a legilor fondului funciar.
Asa ca daca am insultat pe cineva ,imi cer scuze !
se mai aude ceva de licitatii, din cate stiu, erau programate pe 6-7 oct. au fost firme (pers. aut. ) care au participat, oare cu cat s-a castigat licitatiile? sunt si eu taaare curios (sper sa nu mor repede- asa se zice "curiosii mor repede"
cineva s-a prezintat, a castigat vreo licitatie?
la jud covasna nu vad ca s-ar fi prezintat cineva... bate vantul...
( sau probabil nu stiu unde sa caut)
ce se mai aude
Voi chiar nu intelegeti ca va castiga cine trebuie si la pretul care trebuie?
Intrebarea mea este alta: sa presupunem ca aceste parcelari se vor face (nu ma intereseaza de catre cine si pe cati bani).
Cum va afecta acest fapt volumul lucrarilor noastre, in viitor? Pe de o parte, daca omul va merge direct cu planul parcelar la Cf sa se intabuleze....cred ca o sa fie nasol pt noi. Pe de alta parte ma gandesc ca avand in vedere faptul ca 90% din cei pe care s-au emis titlurile sunt morti, poate asta e un imbold petnru mostenitori sa se intabuleze, iar pe urma vor vrea sa-si dezmembreze....deci avantaj noi, DAR avand in vedere cum merge treaba pe la primarii, probabil ca cei care vor face marea majoritate a lucrarilor vor fi cei care au castigat licitatiile...deci...iar nasol....
Voi ce ziceti?
A aparut ordinul minune - mister musculo - mister proper.
Ordin nr[1]. 415 din 2009.html
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
Ordin nr. 415/2009
din 16/09/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 675 din 08/10/2009
pentru completarea Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006
Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) şi ale art. 59 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată,
în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996, republicată, coroborat cu art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată,
directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. I. - Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1. La articolul 11, după a cincea liniuţă se introduc două noi liniuţe, liniuţele a 6-a şi a 7-a, cu următorul cuprins:
"- planul parcelar este reprezentarea grafică a unei tarlale care conţine limitele tuturor imobilelor din tarla şi detaliile stabile din teren ce o definesc; planul parcelar devine plan cadastral după recepţia şi atribuirea numerelor cadastrale de către oficiul teritorial.
- tarlaua este diviziunea cadastrală tehnică a unităţii administrativ-teritoriale delimitată prin detalii fixe, identificabile în teren, care nu suferă modificări în timp, cum ar fi căi de comunicaţie, ape, diguri etc."
2. După capitolul 11 se introduce un nou capitol, capitolul 111, cu următorul cuprins:
"CAPITOLUL 111
Procedura privind atribuirea numerelor cadastrale
imobilelor din planul parcelar în vederea înscrierii
în cartea funciară
Art. 211. - Prezenta procedură stabileşte modalitatea de recepţie a planurilor parcelare şi atribuirea numerelor cadastrale imobilelor situate în extravilan retrocedate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 212. - Planul parcelar se întocmeşte de către persoane autorizate, cu respectarea normelor şi regulamentelor în vigoare, la solicitarea autorităţilor publice locale şi centrale sau a altor persoane interesate.
Art. 213. - (1) Planul parcelar se realizează în format analogic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi în format digital fişier .dxf şi fişiere .cp, astfel încât informaţiile să poată fi transferate în baza de date cadastrale a oficiului teritorial.
(2) Tabelul parcelar se va întocmi în format analogic şi în format digital, fişiere tip .xls, conform anexei nr. 2.
Art. 214. - Dacă în cadrul tarlalei există imobile cu numere cadastrale atribuite anterior care nu pot fi integrate în planul parcelar nou-întocmit, se vor aplica prevederile art. 26 şi 27.
Art. 215. - Pentru planurile parcelare existente în arhiva oficiilor teritoriale, realizate cu respectarea normelor şi regulamentelor tehnice în vigoare, directorul oficiului teritorial poate declanşa procedura de atribuire a numerelor cadastrale imobilelor, în baza referatului întocmit de şeful serviciului arhivă şi informatică şi de inginerul-şef.
Art. 216. - În vederea declanşării procedurii menţionate la art. 215 se întocmeşte un dosar tehnic pentru fiecare tarla, care va conţine:
a) referatul aprobat de directorul oficiului teritorial prin care se confirmă că planul parcelar respectă normele şi regulamentele tehnice în vigoare;
b) planul parcelar existent în arhiva oficiului teritorial;
c) tabelul parcelar care conţine ordinea imobilelor în cadrul tarlalei şi numerele cadastrale aferente, conform anexei nr. 2;
d) fişiere .cp pentru imobilele care nu au avut alocate numere cadastrale.
Art. 217. - După întocmirea dosarului tehnic se atribuie numere cadastrale imobilelor care nu au avut alocate numere cadastrale.
Art. 218. - Dosarul tehnic completat cu dovada transmiterii la primărie a documentelor menţionate la art. 216 lit. b) şi c), în copie, se arhivează la oficiul teritorial, în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară, la solicitarea proprietarilor.
Art. 219. - Procedura de atribuire a numerelor cadastrale este declanşată şi în cazul întocmirii planului parcelar de către persoane autorizate, la cererea autorităţilor publice locale şi centrale sau a altor persoane interesate, în condiţiile legii.
Art. 2110. - În vederea atribuirii numerelor cadastrale prin utilizarea noului plan parcelar întocmit în condiţiile art. 219, oficiul teritorial va proceda astfel:
a) pune la dispoziţia executantului, cu titlu gratuit, informaţiile disponibile necesare, pentru tarlaua în care s-a declanşat procedura de întocmire a planului parcelar (lista titlurilor de proprietate, inventare de coordonate ale PAD-urilor recepţionate, fişiere .cp, .dxf, copii ale planurilor de amplasament şi delimitare recepţionate, planuri parcelare existente etc.);
b) verifică şi recepţionează planul parcelar şi atribuie numere cadastrale imobilelor, potrivit reglementărilor tehnice în vigoare.
Art. 2111. - Documentaţia cadastrală pentru atribuirea numerelor cadastrale pe baza planului parcelar se întocmeşte în două exemplare şi va cuprinde:
a) cererea de informaţii întocmită conform anexei nr. 3;
b) cererea de recepţie;
c) documentele furnizate de oficiul teritorial în faza de documentare;
d) planul parcelar la scara 1:500-1:5.000, conform anexei nr. 1, analogic şi digital;
e) tabelul parcelar, întocmit conform anexei nr. 2, analogic şi digital;
f) planul de încadrare în zonă, cu evidenţierea tarlalei pentru care s-a întocmit planul parcelar;
g) fişierele .cp pentru imobilele cărora li se vor atribui numere cadastrale;
h) memoriul tehnic, conform anexei nr. 4.
Art. 2112. - (1) După încheierea procedurii privind atribuirea numerelor cadastrale imobilelor din planul parcelar, oficiul teritorial comunică primăriei unităţii administrativ-teritoriale de care aparţine tarlaua în cauză următoarele documente:
a) planul parcelar recepţionat cu numere cadastrale, în copie;
b) tabelul parcelar completat cu toate numerele cadastrale aferente imobilelor din tarla, în copie.
(2) Documentele menţionate la alin. (1) vor fi utilizate în activităţile administrative specifice, precum şi pentru informarea proprietarilor în vederea demarării, individual, a procedurii de înscriere în cartea funciară.
Art. 2113. - (1) Numerele cadastrale se vor atribui inclusiv imobilelor care au la bază procese-verbale de punere în posesie eliberate conform legilor proprietăţii.
(2) Titlurile de proprietate ce se vor emite în conformitate cu prevederile legilor fondului funciar, în baza planului parcelar recepţionat cu numere cadastrale atribuite, devenit plan cadastral, se înscriu din oficiu în cartea funciară, înaintea transmiterii acestora către proprietari."
3. După articolul 26 se introduc două noi articole, articolele 261 şi 262, cu următorul cuprins:
"Art. 261. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 26, la recepţia documentaţiilor cadastrale pentru imobile situate în extravilan unde nu există plan parcelar în arhiva oficiului teritorial sau a primăriei, acesta va fi înlocuit cu un «plan de încadrare în tarla», pe care sunt reprezentate limitele tarlalei, limitele imobilelor care au numere cadastrale anterior atribuite, limitele imobilului în cauză şi orice alte detalii fixe din teren.
(2) Planul de încadrare în tarla va fi întocmit în format analogic şi digital, va fi semnat de persoana autorizată, de proprietar sau de deţinătorul legal şi vizat de preşedintele comisiei locale de fond funciar.
(3) Planul de amplasament şi delimitare întocmit în condiţiile art. 261 va purta menţiunea «Imobil înregistrat în planul cadastral fără localizare certă datorită lipsei planului parcelar».
(4) Menţiunea «Imobil înregistrat în planul cadastral fără localizare certă datorită lipsei planului parcelar» se va nota din oficiu în cartea funciară.
(5) Proprietarul va da o declaraţie pe propria răspundere că a fost informat cu privire la consecinţele ulterioare ale lipsei planului parcelar.
Art. 262. - (1) În aplicarea art. 261, oficiile teritoriale vor pune la dispoziţia persoanelor autorizate, cu titlu gratuit, în baza solicitării de informaţii, următoarele:
a) limitele tarlalei în format .dxf, determinate prin măsurători (dacă există în arhivă
sau digitizate de pe ortofotoplan;
b) geometriile imobilelor anterior recepţionate în format .dxf;
c) lista titlurilor de proprietate aferente tarlalei.
(2) Informaţiile analogice furnizate de către oficiile teritoriale vor fi anexate cererii de recepţie şi înscriere în cartea funciară."
4. După anexa nr. 19 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 20, 21, 22 şi 23, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 la prezentul ordin.
Art. II. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară,
Mihai Busuioc
Bucureşti, 16 septembrie 2009.
Nr. 415.
ANEXA Nr. 1*)
(Anexa nr. 20 la regulament)
___________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 21 la regulament)
Tabel parcelar
(include toate imobilele din tarla)
┌─────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬──────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┬───────────┬─────────┬──────────┬─────────┬──────────┐│ │ │ │ │ Nr. │ │ │ │Suprafaţa│Suprafaţa│ │ │ │ │Suprafaţa│ ││ │Nr. crt.│ Nr. │ Nr. │parcelă/│ Nr. │Suprafaţă│Categoria│ totală │ totală │Numele şi │ Act de │ Codul │Destinaţia│la sol a │ ││ Nr. │(ordinea│cadastral│ carte │ (nr. │cadastral/│ parcelă │ de │ imobil │ imobil │prenumele │proprietate│ con- │ con- │ con- │Observaţii││tarla│ în │ iniţial │funciară│ topo- │ Nr. CF*) │ din act │folosinţă│ din act │ deter- │ proprie- │ (nr./ │strucţiei│strucţiei │strucţiei│ ││ │ tarla) │ │ │grafic) │ │ (m2) │ din act │ (m2) │ minată │ tarului │data)****) │ │ │ (m2) │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ (m2) │ │ │ │ │ │ │├─────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │├─────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ 189 │ 1 │ 234 │ 457 │189/2/1 │ - │ 8212 │ A │ 8212 │ 8211 │ Popescu │ TP 342/ │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Vasile │ 6.04.2006 │ │ │ │ ││ ├────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ 2 │ - │ - │189/2/2 │ │ 10328 │ P │ 10328 │ 10327 │ Vasile │ TP ..... │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Ion │ │ │ │ │ ││ ├────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ 3 │ - │ - │189/2/3 │ │ 3179 │ V │ 11981 │ 11988 │ Dumitru │ TP .... │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ ├────────┤ ├─────────┼─────────┤ │ │ Ion │ ├─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ │ │ │189/2/4 │ │ 4946 │ L │ │ │ │ │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ ├────────┤ ├─────────┼─────────┤ │ │ │ ├─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ │ │ │189/2/5 │ │ 3856 │ F │ │ │ │ │ - │ - │ - │ ││ ├────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ 4 │ 1743 │ - │189/2/6 │ - │ 4951 │ A │ 8451 │ 8450 │ Ionescu │ CVC 456/ │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ ├────────┤ ├─────────┼─────────┤ │ │ Gheorghe │15.12.2006 ├─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ │ │ │189/2/7 │ │ 3500 │ L │ │ │ │ │ - │ - │ - │ ││ ├────────┼─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────────┤│ │ 5 │ - │ - │189/2/8 │ │ 7061 │ A │ 7061 │ 7060 │Constantin│ Proces- │ - │ - │ - │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Elena │ verbal de │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ punere în │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ posesie │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ nr. ... │ │ │ │ │├─────┼────────┴─────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┴───────────┴─────────┴──────────┴─────────┼──────────┤│ │ TOTAL SUPRAF. │ │ │ │ 46033 │ │ 46033 │ 46036 │ │ ││ │ TARLA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴──────────────────┴────────┴────────┴──────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘ Vizat comisia locală de fond funciar**) Preşedinte, OCPI (recepţie) Întocmit***) Executant,**) .................. ................................. ......................... ....................... Semnătura şi parafa inspectorului (numele angajatului OCPI) (semnătură şi ştampilă
Data ................... Ştampila OCPI
Valabil doar însoţit de planul parcelar recepţionat.
___________
*) Se va completa la recepţia cadastrală.
**) În cazul în care planul parcelar este întocmit de o persoană fizică/juridică autorizată, la solicitarea autorităţilor locale, centrale sau a persoanelor interesate.
***) Doar în cazul în care procedura este demarată de OCPI.
****) Se va trece procesul-verbal de punere în posesie, în cazul în care nu s-a eliberat titlul de proprietate.
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 22 la regulament)
Către
Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară .......................
Nr. de înregistrare .................../...../..../....
CERERE DE INFORMAŢII
pentru întocmirea planului parcelar în vederea atribuirii
numerelor cadastrale
Prin prezenta vă rugăm să ne furnizaţi informaţiile necesare întocmirii planului parcelar al tarlalei nr. ........./UAT............., în vederea atribuirii numerelor cadastrale imobilelor situate în această tarla.
Planul parcelar va fi întocmit de:
[ ] persoana fizică/juridică autorizată, posesoare a certificatului de autorizare ..........., eliberat de ........................................... la data ........................, conform contractului .................... (se va indica numărul contractului încheiat).
Solicităm următoarele informaţii:
[ ] plan cadastral la scara ................;
[ ] plan topografic la scara ..............;
[ ] ortofotoplan;
[ ] lista titlurilor de proprietate aflate în arhiva OCPI;
[ ] coordonate ale planurilor de amplasament şi delimitare (PAD) recepţionate, fişiere.cp,.dxf, copii ale planurilor de amplasament şi delimitare pentru imobilele anterior recepţionate;
[ ] ...................................................... .
Termenul de execuţie a documentaţiei este de ....... zile, începând cu data .................... .
Primar, Secretar,......................................... ..............................(numele, prenumele, semnătura şi ştampila) (numele, prenumele, semnătura) Executant, ......................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Data .........................
ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 23 la regulament)
MEMORIUL TEHNIC
• metode şi aparatura folosite la măsurători
• sistemul de coordonate - STEREO 70
• puncte geodezice de sprijin vechi şi noi folosite
• starea punctelor geodezice vechi
• măsurători efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, prin metode clasice sau prin tehnologia GPS (format digital)
• calculul suprafeţelor (format digital)
• descrierile topografice ale punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare (format digital)
• inventare de coordonate (format digital)
Executant,
........................................
(semnătura şi ştampila)
Data întocmirii ...............................
Mai oameni buni, nu pretul conteaza la astfel de operatiuni, ci faptul ca toate intawbularile ce vor fi facute pe acea tarla vor avea un singur executant! Asa ca licitatia pentru aceasta se face. Vor fi doar cateva firme in toata tara ce vor face intabulari pe extravilan si poate cativa agreati de acestea. Aceasta este miza acestor licitatii. Si, credeti-ma, pretul este bun!
Poti da mai multe detalii referitor la firmele ce vor face intabulari ? La ce anume te referi ?
Avand in vedere ca nimeni nu mi-a raspuns, inteleg ca am spus o prostie care nu merita raspuns, si n-ar trebui sa-mi fac griji despre viitorul meseriei si a volumului de munca...
Nu-s linistit, dar ii dau inainte cu voiosie
Nu firmele care au castigat licitatia fac intabulari, Toporas! Intabularea si-o face proprietarul pe baza actelor de proprietate pe care le are si a Numarului Cadastral deja atribuit. A se studia mai bine Caietul de sarcini!!!!!
Nu mi-a cerut nimeni parerea dar o spun. BATAIE DE JOC !!! Ei vor sa rezolve problemele planurilor parcelare pe care le stim toti cum (nu) sunt facute cu 10 euro / Ha? Muncim de crapam cu masuratorile, impartiri... daca e vreunu avizat aiurea tre sa ii ceri acordul sa il modifici samd.... In plus... Nu esti platit decat la suprafata totala a numerelor cadastrale acordate !!!!! Daca ai sansa ca din 100 Ha 30 Ha sa fie deja avizate si inscrise in CF te-ai lins pe bot. Masori 100 si iei banii pe 70. Tare nu?
Era sa uit. Tre facut CP2 pentru fiecare parcela..
Si ne miram de ce o ducem bine noi topografii?? Pentru ca suntem bataia de joc a lor. 10 euro / ha....

Modificat de TotalSurvey (13-10-2009 14:52:02)
Eu lucrez acum la un plan parcelar, de vreo 2500 ha, luat in primavara la o comuna.
Masuratorile si propunerile le-am facut intr-o luna-doua, cam asa ceva. Si dupa aia a inceput balciul :
1. Oficiul nu vrea sa avizeze planul parcelar daca primaria nu schimba titlurile.
2. Primaria nu schimba titlurile in baza noului plan parcelar, daca oficiul nu-si da viza.
Si uite asa ma trimit de la unul la altul, ca de la Ana la Caiafa.
Si sa nu uit, eu ptr astea 2500 ha, am luat vreo 400 mil lei vechi, si mai am de luat ceva banuti (de care probabil ma voi lipsii, avand in vedere problemele existente)
Cei care au luat planuri parcelare la licitatia asta noua, le doresc succes.